sobota, 24 października 2009

Coś o Almodowarze

Pedro Almodovar na pewno się urodził. „Kika” , „Porozmawiaj z nią”, „Wszystko o mojej matce” ; „Prawo pożądania” ; „ Volver”. Odkrył Penelopę Cruz. Czy Pedro Almodovar odkrył Penelopę Cruz? Pedro Almodovar i Pedro.


Widziałem wywiad, w którem czarnooka Penelopa mówiła, że jak miała szesnaście, albo siedemnaście lat i była w łazience, to zadzwonił do niej Almodovar i naprawdę tak mówiła. I że wszyscy w jej rodzinie lubili filmy. Czarnooka Penelopa Cruz.

Urodził się w roku 1949, albo 1951. Nie od razu zaczął robić filmy. Gdy miał szesnaście lat, przeprowadził się do Madrytu. „Pepi, Luci, Bom i inne dziewczyny z dzielnicy” 1980. Jaki był jego pierwszy film, który zapewnił mu sukces finansowy? Sukces finansowy. I Almodovar założył z bratem wytwórnie filmową. Już w roku 1972 kręcił filmy krótkometrażowe.

Generał Franko wpłynął na jego życiorys, bo młodość przeżył w reżimie generała Franko.

Co ja mogę powiedzieć o filmie pod tytułem „Wszystko o mojej matce”, bo to jedyny film tego reżysera, który widziałem? Pracował w największej hiszpańskiej firmie telekomunikacyjnej i uzbierał sobie pieniądze na kupno pierwszej kamery.

Kupno pierwszej kamery, było ważnym a co za tym idzie przełomowym momentem a nie „fragmentem”, życia tego człowieka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz