środa, 21 października 2009

Wystawa

Byłem dzisiaj w ramach zajęć o nazwie Kultura Współczesna we wrocławskiej galerii o anzwie Wro- art, przy ulicy Menniczej(koło Biura Literackiego).


Tematyka Holokaustu. Holokaust ciągle żywy w ludziach, w pamięci. Obecnie mam 2009 rok a Druga Wojna Światowa była w latach 1939-45. Sześciesiąt cztery lata temu zakończył się Holokaust a ludzie ciągle pamiętają o tych zbrodniach i ciągle do tego wracają. Takie wydarzeni zostają w pamięci na długo.

Abraham Ravett urodził się w Wałbrzychu w roku 1947. To filmowiec eksperymentator. Ma pochodzenie żydowskie. Jego matka była w obozie koncentracyjnym.

W galerii Wro – art, na drugim piętrze jest obecnie wystawa pod tytułem „March”(marsz – prawdopodobnie chodzi o marsz śmierci w obozach koncentracyjnych) Abraham Ravetta. Można tam zobaczyć kilka filmów.

Tametyka autobiograficzna. Holokaust.

Widziałem cztery filmy: 1) Na pierwszym pojawiały się motywy kwiatów. 2) Drugi film pod tytułem „Visit’ to obrazy z dzieciństwa: a) Małe dzieci bawiące się lalkami. b) dzieci bawiące się na plaży morskiej. c) dzieci z rodzicami w strojach kąpielowych na plaży d) inne obrazy. 3) Trzeci film był z 1986 roku. Męzczyzna przeprowadza na filmie wywiad ze starszą kobietą, która mówi o swoim pobycie w obozie koncentracyjnym. Opowiada jak przemycały małe dzieci poza obóz i chowały je przed Hitlerowcami. Żeby je ocalić. 4) Na czwartym filmie przewija się klisza filmowa, albo z aparatu fotograficznego.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz