środa, 13 kwietnia 2011

Cienka szyna a nie gruba

Przedwczoraj byłem odebrać nową szynę odciążającą staw. Była niebieskooka Pani doktor, która twierdzi, że pracuje tam od dawna, mówi, że zęby biernie się wysuwają a nie rosną ( w moim przypadku, bo jestem starszy u młodych rosną zęby) i że kleju do szyn nie można dostać poza zamkniętym obiegiem medycznym. Był doktor. Powiedział, że mój opis go nie interesuje tylko szyna. Szyna nie trzymała się zębów. Pytał kto mi zrobił drugą szynę i kiedy? Sprawdził, czy naprawdę ta szyna od nich nie trzyma się zębów. Doktor wzięła wycisk. Przynieśli mi nową szynę. Bardzo cienką ( wcześniej miałem szynę o grubości 2 milimetry). Doktor mówił, że to jest szyna o grubości 1,5 milimetra. Mierzyłem w domu suwmiarką, to mi wyszło mniej niż jeden milimetr, ale te szyny po obróbce cieplnej się kurczą. Mówił, żebym nie wysuwał żuchwy a ja mu mówiłem, że od kiedy wysuwam żuchwę do przodu, zacząłem się lepiej czuć. Mówił, żebym nie użytkował dwóch szyn na zmianę. Kazali mi podpisać w karcie pacjenta z datą, że szyna jest na utrzymaniu protetycznym ( że trzyma się zębów). Mniej stabilnie się czuję w szynie o mniejszej grubości. Szukam pracy.

I woke up at eight. I was looking for the Job. I have got ears humes( just a little bit). I made dinner. I ate dinner.

Ich wachte um acht. I suche Arbeit. I habe tinnitus ( eine wenig). Ich machte abendessen. Ich ass abendessen.



Ostatnio trochę czytam o Bawarii. Bawaria to jest land w Niemczech. Na końcu Bawarii są Alpy. Najwyższy szczyt Bawarii i jednocześnie całych Niemiec to Zugspitze 2962 m. n.p.m.

Podobają mi się zdjęcia z Bawarii. Miejscowości górskie to Mittelwald, Garmish Partnekirchen, Oberammergau. Czytałem, że jest tam wiele ciekawych szlaków górskich, dla ludzi w różnym wieku, różnej kondycji fizycznej i umiejętnościach. Gruss Got. Mit Freudlichen Grussen.

Dziękuję

Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz