poniedziałek, 18 kwietnia 2011

Zatrzaski w szynach odciążających staw szybko się zużywają

I was at Department of Stomatognatic System Dysfunction. I had an rail correction. I paid for new rail (the size of two millimeters). I’ll have new rail on 5.05.2011. I made and ate dinner. I am looking for the job, and have bad condition.



Ich fiele mich schlecht.



Szyny



Te szyny odciążające staw faktycznie dosyć szybko zaczynają być luźne. Ja zauważyłem u siebie odruch ( nieświadomy) wyciągania szyny. Szukam pracy przy komputerze i czasem nieświadomie wyciągam szynę z ust ( może organizm chce się pozbyć ciała obcego, nie wiem, tak sobie luźno rozmyślam). To wpływa na zużywanie się zatrzasku w szynie. Jeśli szyna jest często wyciągana, to z czasem zatrzask się rozluźnia i ona zaczyna spadać. Zauważyłem, że szyny dolne odciążające staw skroniowo-żuchwowy trzymają się na bokach dolnych dwójek. Nie jestem ekspertem i mogę się mylić, ale wydaje mi się, że tam waśnie jest umieszczony ten zatrzask. Zastanawiam się, czy nie można ich mocować na jakiś skoblach z przodu, albo zrobić z tyłu dodatkowe zatrzaski. Tak sobie pomyślałem. Gdyby były dodatkowe zatrzaski, mimo zużycia przedniego zatrzasku szyna dalej trzymała by się zębów. Wiem z doświadczenia, że zrobienie zbyt mocnego przedniego zatrzasku w szynie nie jest dobrym rozwiązaniem. Kiedyś jedna Pani protetyk zrobił mi tak mocny zatrzaska, że sobie łamałem paznokcie, podczas ściągania szyny ( aż mi krew leciała z palców). To była szyna chyba trzymilimetrowa, albo dwa i pół i była bardzo pancerna. Ciężko było ją ściągnąć. Dodatkowo prawa strona szyny unosiła się do góry. Zrobienie bardzo silnego zatrzasku nie jest dobrym rozwiązaniem. Może dało by się montować te szyny, na jakiś skoblach z przodu, żeby szyna nie spadała ( ale skoble też nie byłyby najlepszym rozwiązaniem, bo by wchodziły między zęby i by przeszkadzały), albo dodatkowe boczne zatrzaski, ale nie wiem czy się da takie zrobić. Moje myślenie o szynach odciążających staw skroniowo-żuchwowy.



Kiedyś, gdy studiowałem na Wydziale Mechanicznym, pamiętam taką sytuację, że mechanicy mówili, że dla nich trudno jest zrozumieć zwroty medyczne. To była dla nich jakaś trudność, bo coś o tym mówili. Gdy współpracowali z lekarzami, to mieli trudności z powodu tych zwrotów. Nie to, że nie dało się ich zrozumieć, dało się zrozumieć tylko trzeba było się uczyć: „ Szyna jest na utrzymaniu protetycznym ” – szyna trzyma się zębów. Medycyna ma swój własny język, którego trzeba się nauczyć: Okluzja, neuralgia, retrogenia, palpitacja, inne…



Ciekawe czy innym użytkownikom też te szyny szybko zaczynają spadać? Można by było przeprowadzić ankietę wśród ludzi noszących szyny, w której mogli odpowiedzieć na pytania związane z szynami ( co zrobić, żeby było lepiej?)?







Dziękuję



Marcin
Marcin (20:34)



16 kwietnia 2011How is it when she?

Mężczyzna chce poznać kobietę
Kobieta chce poznać mężczyznę

Są siebie ciekawi

Mają cel

On chce jej

Ona chce jego

Potrafią dawać sobie siłę

Być razem





Czego pragną?

Jak ona myśli o nim?

Jak on myśli o niej?

Czego chcą od siebie?







Dobrze jest czasem odpocząć na łące, wśród przyrody. Poza miastem. Popatrzeć na błękitne niebo. Na chmury pojedyncze. Zobaczyć zieloną trawę i pąki drzew. Porobić zdjęcia.

Źle jest moim zdaniem niszczyć środowisko naturalne. To jest bardzo ważne, żeby nie niszczyć. Widziałem dzisiaj młodych ludzi na rowerach. Pojechałem rowerem poza miasto. Poza miasto. Rowerem. Tak rowerem. Fahrrad. Bike.

Zdjęcia porobiłem. Jakieś.

Zielona trawa.



I woke up at seven. I went by bike outside the city. I ate dinner. I was looking for the job via Internet. What I did?





The memory of her

Memory, which he got from his ancestors

How is it

When shy



Thank you



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz