wtorek, 29 marca 2011

Endodontic treatment and rail

Yesterday a woke up at 8:00. I went by bike to Department of Stomatognatic System Dysfunction. I ask for repair my rail, which is broken. My rail will by repaired on Monday 4.04.2011. I learned that the teeth without touching antagonistic teeth, passively stand out (lower teeth up) – dowiedziałem się, że zęby bez kontaktu z zębami antagonistycznymi wysuwają się biernie. I was in Emlpoyment Office Powstańców Śląskich street 98 (room number 805). I learned that I was deleted from the list of people looking for work because it was not for me meeting 15/03/2011 (I was on a medical consultation abroad). I can appeal against the decision.

I had got an appointment witch the dentist. Endodontic treatment ( 2/6). I paid for this 90 złotych. I have next meeting on Monday 4.04.2011. I have got very bad condition. I have a feeling of discomfort in the right temple area. Thank you.



Mój tekst na konsultację medyczną z laryngologiem (24.03.2011):



Wizyta u laryngologa: 24.03.2011



Pacjent: Marcin Kozak, lat 28.



Jaki mam problem?:

1) Proszę o zbadania ślinianek i krtani. Mam strzelanie przy otwieraniu buzi w okolicach krtani. Napinają mi się mięśnie na twarzy, szyi, krtani barkach i plecach. Często dentyści mi mówią, że mam zapalenie dziąseł. Uczucie dyskomfortu w okolicach skroni ( bardziej z prawej strony). Złe panowanie nad powiekami i gałką oczną. Lekka bolesność za krtanią przy ruszaniu krtanią na boki.



2) Mam jedno takie bolesne miejsce w okolicach ucha na zewnątrz. Coś mi tam lata i jest to bolesne.



3) Częste bóle gardła. Jakie są dobre preparaty do płukania gardła?



4) Źle rozwinięty aparat mowy w skutek wady zgryzu: tyłożuchwie morfologiczne (retrogenia). Złe oddychanie ( przez usta), złe mówienie ( bez otwierania buzi). Problemy z połykaniem. Jakie są dobre ćwiczenia na rozwinięcie aparatu mowy? Jakie są dobre podręczniki z ćwiczeniami?



5) Ja mam skomplikowaną wadę zgryzu kwalifikującą się do leczenie chirurgicznego, wada zgryzu spowodowała problem ze stawem skroniowo- żuchwowym . Od października 2009 noszę szynę odciążającą staw i mam poprawę słyszenia. Leczę się w Zakładzie Zaburzeń Czynności Układu Stomatognatycznego przy ulicy Krakowskiej 26. W skutek wady zgryzu i problemu ze stawem ciągle oddycham przez usta. Czy takie oddychanie przez usta może zaszkodzić? Co się może stać?



6) Proszę o ocenę drożności nosa: Kiedyś miałem operację korekcji przegrody nosowej w szpitalu w Oławie. Potem byłem u laryngolog z Warszawy, który mówił, że patrząc na moje zdjęcie TK zatok stwierdza, że moja przegroda jest nadal krzywa w części tylnej. Proszę o ocenę drożności nosa (ja jestem alergikiem. Miałem w młodości robione testy alergiczne: z tego co pamiętam to sierść kota, pyłki traw, kusz domowy wyszły pozytywnie). W okresie wiosennym odczuwam dyskomfort w postaci zwiększonego kichania. Nigdy nie leczyłem się antyalergicznie.



7) Mój ojciec ma pracę w której dużo mówi i ciągle bardzo głośno chrząka i głośno mówi a nie cicho. Czym to może być spowodowane?





Czasem się zastanawiam dlaczego tak jest, że ludzie, którzy wydawałoby się w ogóle się nie nadają na rodziców, jak już nimi zostają, to bywają dobrymi rodzicami. Psychika człowieka reaguje na konkretne sytuacje: na przykład rodzicielstwo, jakieś zagrożenie, choroba. Człowiek dziedziczy w genach pamięć o reakcjach na pewne sytuacje.



Dziękuję





Marcin

Marcin (13:22)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz