wtorek, 3 listopada 2009

Autobiografia Rogera Moora

Poszedłem dzisiaj do Empiku, żeby poszukać książki o liderze grupy o nazwie U2.

Bono, Bono, Bono...

Bo się nawet ostatnio dowiedziałem, że Bono urodził się w roku 1960.

Lider grupy U2. Podobno prowadził działalność charytatywną na rzecz przeciwstawiania się pandemii AIDS w Afryce, bo jest taki kontynent afrykański, na którym nie byłem, ale chętnie bym tam pojechał i to jest prawda(słyszałem, że da się tam dotrzeć stopem). Pomyślałem, że jeśli wiem, że Bono urodził się 1 960 roku, mógłbym się jeszcze czegoś o nim dowiedzieć. Poszedłem do Empiku( W Rynku) szukać książki o Bono("Bono o Bono"). Ale książki nie było. Znalazłem autobiografię Rogera Moora, której autorem jest sam Roger Moor, bo na tym polega autobiografia, że ktoś sam jest autorem książki o sobie.

W którym roku urodził się Roger Moor? 1927. Znany aktor a nie nie znany. Aktor, czyli nie tramwajarz.

Trudno mówić o książce, jeśli się nie przeczytało całości. Nie wolno oceniać książki dopóki nie przeczytało się jej w całości.

Roger Moor urodził się w 1927 roku i działa w organizacji o nazwie Unesco.

UNESCO (ang. United Nations Educational, Scientific and Cultural Organisation; Organizacja Narodów Zjednoczonych do Spraw Oświaty, Nauki i Kultury; łac. unesco - łączę się w jedno) - organizacja wyspecjalizowana ONZ, której podstawowym celem jest wspieranie współpracy międzynarodowej w dziedzinie kultury, sztuki i nauki, a także wzbudzanie szacunku dla praw człowieka, bez względu na kolor skóry, status społeczny i religię. Co to jest Unesco?

Książka została wydana w roku 2009 przez warszawskie wydawnictwo Albatros. Nie pamiętam ja się nazywał tłumacz. Książka opowiada o życiu znanego aktora Rogera Moora, który urodził się w roku 1927 i obecnie ma 82 lata.

466 stron, czyli nie chuda tylko gruba.

Na początku jest opowieść o młodości. Przeczytałem, że gdy Moor był młody( szesnaście lat), całował się z dziewczyną, która miała chyba siedemnaście. Dziewczynie powiedział, że ma dziewiętnaście. Złapał ich policjant i kazał pokazać dowody osobiste. Okazało się, że Moor miał szesnaście lat a nie dziewiętnaście. Dziewczyna powiedziała, że nie zadaje się ze smarkaczami i poszła.

Jego matka pochodziła z Kalkuty chyba. Siedząc w Empiku(na pierwszym piętrze) przeczytałem fragment rozdziału czternastego pod tytułem "Kłopoty ze zdrowiem"(czy jakoś tak). Jakie jest motto do rozdziału czternastego autobiografii Moora? "W Kristinie znalazłem pokrewną duszę, i tyle szcześcia, że nie da się tego wyrazić słowami". Kristina to chyba druga żona Rogera Moora. Pomyślałem, że te słowa muszą coś znaczyć.

Roger Moor był dwa razy żonaty i ma dzieci.

Na początku rozdziału czternastego aktor mówi o swoich problemach z rakiem prostaty. Lekarze w szpitalu w mieście Los Angeles zdiagnozowali mu raka prostaty. On pojechał do Stokholmu w ramach współpracy z Unesco. W Szwecji oglądał szpitale. Opisuje jak patrzył na kobietę, która urodziła dziecko w szpitalu i karmiła je piersią. Żeby zapewnić matce spokój, przegoniono z sali, w której przebywała kobieta dziennikarzy. Po wyjściu jeden z dziennikarzy zapytał Moora: "Jak mu się podobają szwedzkie piersi?. Aktor nic nie odpowiedział. Potem dziennikarz, który zadał pytanie, zapłacił karę za to pytanie. Kara zasiliła organizację Unesco. Po powrocie ze Sztokcholmu aktor przeszedł w szpitalu w Los Angeles operację usunięcia prostaty(w roku 1993). Po operacji wrócił na plan filmowy. Potem kręcił jakiś film z Jeane- Cloude Van Damme'm.

W książce można zobaczyć zdjęcia Rogera Moora w różnych sytuacjach.

Ciężko mówić o książce jeśli się nie przeczytało całości i to jest prawda. Ale taka książka jest. Dziękuję.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz