środa, 18 listopada 2009

Wystawy

W ramach zajęć o nazwie Kultura Współczesna byłem w Muzeum Narodowym we Wrocławiu. Widziałam początek wystawy Sztuka Polska XX wieku. W pierwszej sali znajduje się dziesięć obrazów i cztery rzeźby. Malarze to Geppert, Pronaszko, Kanelba i inni. Najbardziej w tej sali podobał mi się obraz Kanelby przedstawiający "Śpiącą Rodzinę". Na obrazie w łóżku śpi potężnie zbudowana, naga kobieta, obok niej mężczyna i dzieci. Drugi obraz z tej sali, który mi się podobał to obraz " W lesie młodości"(nie pamiętam autora. Na imię miał Wacław). Na obrazie jest bardzo harminijnie zbudowana kobieta(i dobrze powiedziałem harminijnie), która ma na prawym ramieniu małe dziecko. Z prawej strony kobiety idzie chłopiec a z lewej dziewczynka. Scena ta jest umiejscowiona w lesie. Na obrazie dominuje barwa zielona.

W sali drugiej było dwadzieścia obrazów i dwie rzeźby. Najbardziej podobał mi się obraz "Fantazje Walki"(mogłem pomylić tytuł). Na obrazie widać pięć postaci nagich mężczyn, odwróconych tyłem. Ich ciała są muskularne a nie jakieś wynędzniałe. Jest to pokaz męskiego ciała. Na głowach mają coś w rodzaju hełmów. Jeden trzyma włócznie. Dwóch siedzi na białych koniach. Skóra mężczyn ma kolor pomarańczowy. Męczyźni walczą. Są potężni i dobrze zbudowani. Ich ciała, splecione w walce tworzą atrakcyjny wizualnie widok. Niebo ma kolor błękitny(bezchmurne). Mężczyźni walczą na zielonej trawie. Na niebie jest jeden żółty ptak. W tle widać żółtawe kolumny(możno podejrzewać, że walczący to greccy wojownicy, skoro w tle są kolumny). Dominuje pomarańczowa barwa ciał mężczyn. W trzeciej sali zwróciłem uwagę na autoportret malarza o nazwisku Cwenarski. Jest on czarny. Przedstawia szczupłą twarz mężczyny. Mężczyna na głowie ma czapkę(taką jaką noszę malarze, beret czy coś takiego). Barwy tego obrazu to czerń i szarość. Obraz ma tło czarne. Pomyślałem, że ten Cwenarski myślał o sobie w "czarnych barwach" skoro namalował taki autoportret. Szukając mojej prowadzącej zajęcia, natknąłem się w korytażu, na drugim piętrze, po lewej stronie schodów (patrząc w stronę schodów) na rzeźbę przedstawiającą młodą, nagą kobietę podczas kąpieli. Podobała mi się ta rzeźba. Przez chwilę na nią patrzyłem. Autorem był jeśli dobrze pamiętam Kolbe. DZiękuję



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz