piątek, 6 listopada 2009

Biogragfia Moora w Empiku

Wczoraj, czekając na dyżur prodziekana do spraw studenckich poszedłem do Empiku.

O czym jest początek piątego rodziału biografii R0gera Moora wydanej przez warszawskie wydawnictwo Albatros?

Pierwszy film w którym zagrał młody Roger Moor( w wieku 26 lat) to był "Kiedy po raz ostatni widziłem Paryż" z Sofią Loren i innymi gwiazdami. Film powstawał w roku 1954 a reżyserem był Richard Brooks. W rozdziale piątym pod tytułem "Lata w MGM" Roger Moor opisuje swoje pierwsze doświadczenia filmowe. W Pryma Aprylis pierwszy raz wszedł do budynku wytwórni Metro - Golden - Meyer i widział gwiazdy poddawane procesowi charakteryzacji(charakteryzowane) i widział pomieszczenia znane mu wczesniej jedynie z filmów, które oglądał, stołówkę w której jadały gawiazdy filmowe, kompozytorzy, muzycy i reszta ludzi filmu.

Gdyby nie Hiltler nie było by Hollywood - pisze Moor. Ludzie opuszczali Europę i przenosili się do Stanów Zjednoczonych. Intelektualiści. Ludzie sztuki.

Gdy Moor zaczynał swoją przygodę z filmem, wzrosła rola telewizji. Wytwórnie zabraniały swoim aktorom grać w telewizyjnych produkcjach, bo było zagrożenie, że telewizja zdominuje kino. O czym pisze Moor na początku rodziału piątego pod tytułem "Lata w MGM"(Metro-Golden - Meyer. Nazwa wytwórni filmowej w Hollywood). Aktor wspomina jak wszedł po raz pierwszy do budynku wytwórni i zobaczył szatnie z tabliczką na której był napis "Rooger Moor". Był zadowolony. Przez chwilę patrzył na tę tabliczkę. Potem przyszedł po niego asystent reżysera i zaprowadził go do charakteryzatorów.

W filmie pod tytułem " Kiedy ostatni raz widziałem Paryż" Moor miał scenę z Sofią Loren. Aktorka nie przyszła nagrywać sceny. Moor nagrywał swoją kwestię bez Sofi Loren i potem jakoś to połączyli w jedną całość.

Aktor mówi, że miał dobre relację z ludźmi w wytwórni Metro - Golden - Meyer.

Przeczytałem początek rozdziału piątego(około czterech stron).

DZiękuję



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz