środa, 15 grudnia 2010

"Klękajcie narody"

Wstałem około godziny 9:00. Wysłałem zapytanie do dwóch szpitali zagranicznych: Ile u nich kosztuje operacja obustronnej osteotomii żuchwy i konsultacja medyczna? Jutro mam rozmowę z pośrednikiem pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy. Czuję się nędznie. Mam strzelanie w chrząstkach krtani przy otwieraniu buzi. Poczytałem sobie o Dystrofiach Mięśniowych z Wikipedii: Duchenna’a ( zgon następuje do dwudziestego roku życia), dystrofia miotoniczna ( pierwsze objawy mogą być pomiędzy 20 – 30 rokiem życia. Następuje zanik mięśni twarzowych, na szyi i obręczy barkowej [skroniowych, żwaczy], charakterystycznym objawem jest rozkurcz mięśni opóźniony w czasie, sztywność, zaćma). Dotychczas nie opracowano leku na dystrofię mięśniową. Choroba jest genetyczna. Występuje głównie o chłopców. Leczenie polega na stosowaniu odpowiedniej gimnastyki rehabilitacyjnej. Uszkodzony gen powoduje produkcję niestabilnej dystrofiny ( takie białko – przy Dystrofii Duchenne’a). Dystrofina występuje w ścianach komórkowych komórek mięśniowych. Jest odpowiedzialna za selektywne przepuszczanie do wnętrza komórki substancji z otoczenia. Uszkodzona dystrofina przepuszcza wapń do wnętrza komórki mięśniowej i powoduje jej martwicę. Po jakimś czasie następuje zanik mięśni. Zgon w wyniku problemów z sercem. Nasuwa mi się pytanie: Czy nie można jakoś uzupełnić w organizmie tej dystrofiny? Da się u człowieka zmienić geny na inne?

Muszę uzupełnić do ZUSU zaświadczenie mówiące o tym w jakich latach uczyłem się na Politechnice Wrocławskiej i Uniwersytecie Wrocławskim ( wniosek rentę socjalna). Dzisiaj cały dzień spędzony w domu. Chciałem pożyczyć z Biblioteki Akademii Medycznej tekst pod tytułem „Neurologia”, ale wszystkie są pożyczone.

Chirurg szczękowy z Warszawy napisał mi zaświadczenie z rozpoznaniem Tyłożuchwie Morfologiczne i to jest prawda. Tyłożuchwie czynnościowe, to złe ułożenie żuchwy w stosunku do szczęki, bez zmiany w budowie żuchwy a tyłożuchwie morfologiczne, czyli moje ma zmianę w budowie kości żuchwy.

Jestem człowiekiem, który nic nie wie. Moim zdaniem, to powinni mi to tyłożuchwie leczyć w wieku kilku lat przy pomocy ruchomych płytek i ćwiczeń korekcyjnych. Ja jestem zdania, że ja mam niedorozwój mięśni w skutek tyłożuchwia, bo przy takiej wadzie ( a u mnie to jest duża wada) źle pracuje aparat mowy ( nie otwieram szeroko buzi przy mówieniu) i mięśnie źle pracują. Ale ja się mogę mylić i nie wiem. Nie znam się na tym. Jeśli dalej będę siedział przy komputerze, to mi w ogóle zanikną wszystkie mięśnie. Może pójść jeszcze na konsultacje do neurologa i do ortopedy? Nie wiem. Nędznie się czuję i nic nie wiem. „Klękajcie narody”.

Dziękuję.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz