środa, 22 grudnia 2010

Skierowanie do neurologa.

Klocki do hamulców Shimano Deore starły mi się. Trzeba kupić nowe klocki hamulcowe. Moja rama jest zbyt sztywna do jeżdżenie po śniegu i lodzie. Są problemy przy jeździe na nierównościach ( śnieg i lód). Ja mam starą ramę Giant. Giant GSR 200 ze zwykłej stali konstrukcyjnej oznaczanej jako HiTen. Rama ta charakteryzuje się dużą sztywnością. Wszystkie drgania spowodowane przez nierówności terenu są przenoszone na rowerzystę. Drgania przechodzą na nadgarstki opierającego się o kierownicę rowerzysty i na cały jego szkielet, mogąc powodować uszkodzenia ( na przykład uszkodzenia nadgarstków). Ja mam problem ze stawem skroniowo-żuchwowym i szkieletową wadą zgryzu i odczuwam duży dyskomfort przy jeździe na tak sztywnej ramie po nierównościach. Dobry byłby dla mnie amortyzator przedni. Żeby zamontować taki amortyzator trzeba zdemontować widelec przedni i w jego miejsce dać amortyzator z widelcem.

Buty czeskiej firmy Hannach, które sobie kupiłem sprawują się dobrze jeśli nie chodzi się w nich po terenie mokrym ( śnieg, błoto, kałuże). W przeciwnym razie buty te bardzo przemakają. Innym mankamentem tych butów są sznurowadła wykonane ze śliskiego materiału. Często się rozwiązują. Muszę je wiązać na podwójny supeł. Nie nadają się do chodzenia po głębokim śniegu, bo przemakają.

Byłem u lekarza pierwszego kontaktu. Mam skierowanie do neurologa. Szukam dobrego neurologa. Ciekawe jak dugo będę czekał na wizytę do neurologa? Zawiozłem dokumenty do ZUSU potrzebne do wniosku o rentę socjalną. Wypisałem sobie wszystkie objawy neurologiczne, jakie są u mnie. Wcześniej myślałem, że te objawy są od wady zgryzu, ale wizyta w Poradni chirurgii Czaszkowo – Szczękowo- Twarzowej w Warszawie przy ulicy Nowogrodzkiej 59 spowodowała u mnie zmianę myślenia. To może być tak, że ja mam wadę zgryzu i niezależny od wady zgryzu problem neurologiczny. Lekarze ( doktor Ortodonta i doktor z Poradni Czaszkowo - szczękowo - twarzowej z Warszawy) dali mi do zrozumienia, że ludzie którzy mają tylko wadę zgryzu nie zachowują się tak jak ja ( zamykanie oczu, trudności w mówieniu, uczucie skurczów mięśni twarzy, klatki piersiowej i innych mięśni). Znanym człowiekiem z wadą zgryzu był wokalista grupy Queen Freddy Mercury. On miał bardzo dużą wadę zgryzu klasy II, możliwe, że szkieletową, ale nie miał takich objawów jak ja ( może dlatego, że śpiewał. Trenował mięśnie głosowe). Zauważyłem na jego teledyskach, że wykonuje on bardzo dużo gwałtownych ruchów ( Facet miał dużo energii. Jak jakiś sportowiec. Weźmy takiego Johna Bonjovi. Wyjdzie na scenę trochę się porusza, ale głownie stoi w miejscu zamyka oczy i śpiewa a ten Mercury strasznie dużo się poruszał. Machał głową. Bardzo ruchomy człowiek). Pomyślałem też, że takie objawy mogą być od problemu ze stawem skroniowo-żuchwowym. Od jakiegoś tygodnia biorę tabletki o nazwie Magnelek ( magnez 50 mg i witamina b6 5mg w jednej tabletce). Magnez trochę poprawia działanie układu nerwowego. Ja ostatnio dużo jeździłem rowerem i mogłem być trochę „odmagnezowany” ( mieć niedobór magnezu). Magnez dobrze się przyswaja przy jednoczesnym zażywaniu witaminy B6. Dlatego istnieją tabletki, które zawierają obie substancje.

Czytałem ostatnio artykuł o wyprawach na Biegun Północny. Czytałem o ludziach ( nie pamiętam jak się nazywali), którzy zdobywali Biegun Północny przy pomocy sterowca wypełnionego helem. Było też kilka tragedii z tym związanych. Była taka wyprawa (nie pamiętam, jak się nazywał człowiek, który ją organizował), która dotarła ( nazwijmy to dotarła, bo przecież można to inaczej nazwać: doleciała) na Biegun Północny. W drodze powrotnej sterowiec rozbił się i wiele osób zginęło. Reszta czekała wśród lodów na przybycie lodołamacza, który ich uratował. Czytałem, że piesza wędrówka ( nie wiem czy nie saniami) na Biegun Północny trwa około sto dwadzieścia dni. Z Rosji do Kanady przez biegun.

Dziękuję



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz