niedziela, 27 grudnia 2009

"Archetypy i symbole"

"Archetypy i symbole";"Archtypy i symbole". Karl Gustawa Jung. Strony 414-424. Jak duch uwidacznia się według Karla Gustawa Junga w snach i baśniach? Pod postacią starca, młodzieńca, zwierzęcia. Starzec może być mały, albo duży i naprawdę może być duży, albo mały(mały starzec z brodą to krasnoludek). Co sią dzieja z człowiekiem, który ma problem i nie wie jak go rozwiązać? Według Karla Gustawa Junga, który nie zbadał małe ilości ludzi, tylko badał wielu pacjentów z zaburzeniami psychicznymi, w takich sytuacjach pojawia się w nieświadomości archetyp ducha, który występuje w snach i fantazjach człowieka pod postacią starego człowieka(lub młodzieńca, lub zwierzęcia), który może udzielać rad, chce pomagać, wyjaśnia jak rozwiązywać problemy, pomaga odkryć cel i mówi jak trzeba do celu dotrzeć. Ta sama postać jest widoczna w baśniach. Karl Gustaw Jung przytacza przykłady baśni, w kórych występuje człowiek z problemem i pojawia się starzec, który udziela rad i pomaga. Jung zawsze podkreśla kompensacyny charakter nieświadomości. Jeśli ze świadomością człowieka dzieje się coś niedobrego, nieświadomość kompensuje ten stan.

Dzisiaj wstałem późno, bo oko godziny ósmej. Pojechałem na ściankę wspinaczkową o nazwie Eiger. Pamiętam, że na ścinace był instruktor Andrzej. Na ściance rozwiązałem jeden problem. Bo mam taki obszar na ściance, którego nie mogę przejść podczas trawers0wania(trawersowanie, to jest chodzenie nie w górę, tylko wokół ścianki). Dzisiaj przeszedłem ten pochyły obszar na środku ściany, znajdującej się naprzeciwsko wejścia. Potem wróćiłem do domu i czytałem "Archetypy i Symbole". Co ja dzisiaj robiłem? Przed godziną drugą przyszedł wujek Paweł na obiad i to jest prawda. Moja mama upiekła ciasto o nazwie Jabłecznik. Ciasto upieczone przez moja mamę jest dobre w smaku. Chętnie bym gdzieś wyjechał. Nie jest tak, że nie mam potrzeby wyjechania, tylko jest we mnie potrzeba wyjechania. Ja dobrze patrzę na podróżowanie. Dobrze się czuje w podróży. Chodzi o to, że lubię podróżować. Chętnie bym gdzieś wyjechał. No. DZiękuję.



Marcin



Marcin (17:59)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz