czwartek, 10 grudnia 2009

Wiersz

Tęsknota za kobietą



Jest w mężczyźnie
Tęsknota
Za kobietą
On chce ją dotykać, pieścić
Marzy o jej kształtach
Myśli o niej
Jej oczy go fascynują
Jej głos wabi go
Jej zapach rozpala w nim ogień
Gdy widzi ją
Nie potrafi słowami wyrazić zachwytu
Jej postać
Ona
Jest w Nim od zawsze.





Marcin



Od razu chce powiedzieć, że dla mnie nie najważniejsza jest wyszukana forma wiersza, żeby wiersz był ozdobny, zawierał środki stylistyczne, czy używał rozbudowanych systemów wersyfikacyjnych. To jest nudne dla mnie. Ja myślę, że dobrze jest gdy wiersz jest prosty. Prostota mi się podoba. Dobrze jest gdy wiersz przemawia - mówi wprost. Prosta wypowiedź jest dobra moim zdaniem. Wiersz ma poruszyć, ma działać - poprzez słowa. Wiersz powinien być kanciasty i chropowaty. Zanim zaczniemy używać rozbudowanych systemów wersyfikacyjnych pomyślmy o znaczeniach słów. Ja myślę, że dzisiaj ludzie zapominają o znaczeniach. Znaczenia słów się powykręcały. Źle się rozumie znaczenia słów. Co dla dzisiejszego cżłowieka oznacza takie słowo jak "tęsknota"? Dla mnie to jest piękne słowo. Jak słyszę wyraz "tęsknota" to myślę o mężczyźnie, który tęskni do kobiety(i to jest coś pięknego), wypatruje za nią, fascynuje się jej kształtem, myślę o dziecku, które tęskni do dotyku matki, o człowieku głodnym, który tęskni do jedzenia. Słowa mają swoje znaczenia, które wiążą się z określonym sytuacjami w rzeczywoistości. Obecnie znaczenia słów są wykoślawione.

Mówisz do kogoś "tęsknota" a on nie wie co to jest. Dzisiaj mamy komutery i miasta i dyskoteki i puby i telewizje i ludzie przestali tęsknić. Nie wszyscy na szczęście.

DZiękuję.



Marcin

Marcin (17:42)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz