poniedziałek, 7 grudnia 2009

"SZtuka wyrażania miłości"

Kiedyś czytałem taką książkę autorstwa Gary'ego Chapmana pod tytułem "Sztuka wyrażania miłości" i na prawdę czytałem taką książkę. Nie będę oszukiwał, że doczytałem ten tekst do końca, bo nie doczytałem, bo musiałem czytać jakieś inne teksty, czy lektury, czy nie wiem jak to nazwać. Ale czytałem taką książkę. Książka została wydana przez Oficynę Wydawniczą "Vocatio" w Warszawie, chyba w roku 2006. Mówi ona o pięciu sposobach wyrażania miłości. Co mi się podobało? Książka ta pokazuje, że miłość to nie jest jakiś uczucie mistyczne czy nie wiem jak to nazwać, jakiś stan oderwania od rzeczywistości, czy jakieś kosmiczna abbarecja, czy zupełnie nie wiem jak to nazwać, tylko mówi ona, że miłość to jest coś bardzo konkretnego, bardzo konkretna rzecz. Miłość to chcieć dobra drugiego człowieka i to jest bardzo konkretna teza. Jak się chce dobra drugiego człowieka to jest miłość, jak się nie chce dobra drugiego człowieka, to miłości nie ma. Zero, albo jeden. Tak jak w binarnym systemie liczenia. Książka pokazuje pięć sposobów wyrażania miłości. O czym to w ogóle jest? Poprzez afirmacje(mówienie komuś dobrego słowa, na przykład jak się komuś podoba, to co robi inna osoba, to dobrze jest jej o tym powiedzieć. Jak smakują ci czyjeś naleśniki, to pójdź do tej ososby, która te naleśniki zrobiła i jej o tym powiedz"Twoje naleśniki są dobre" i to jest właśnie afirmacja). Drugi sposób okazywnia miłości omówi0ny w książce to pomoc (można pomóc drugiemu człowiekowi, dowiedzieć się co mu jest potrzebne i mu pomóc). Trzeci sposób okazywania miłości to prezenty(można komuś zrobić prezent). Czwarty sposób okazywania miłości to dotyk drugiej osoby. Piąty sposób to poświęcenie komuś swojego czasu. Jakie są sposoby okazywania miłości według Gary'ego Chapmana w tekście pod tytułem" Sztuka wyrażania miłości"? DZiękuję.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz