poniedziałek, 21 grudnia 2009

Piosenka

Pamiętam tą piosenkę i naprawdę pamiętam. Gdy byłem w podstawówce (SZkoła Podstawowa numer siedemdziesiąt pięć, przy ulicy Ignuta na Kozanowie), podczas dyskotek szkolnych tańczyliśmy z dziewczynami przy tej piosence i się przytulaliśmy w tańcu(wtedy podobała mi się taka Dagmara - córka pani vice-dyrektor i pamiętam, że jej powiedziałem na przerwie szkolnej o tym, że mi się podoba. Gdy jej powiedziałem i chciałem się z nią umówić, to ona uciekła i naprawdę uciekła). Wtedy nie myślałem o słowach tej piosenki. Nie myślałem o tym, że słowa te są związane z konkretnymi wydarzeniami historycznymi. Tylko podobał mi się refren"Przeżyj to sam... Nie zamieniaj serca w twardy głaz póki jeszcze serce masz" . Myślałem wtedy, że tu chodzi o to, żeby nie być człowiekiem biernym w życiu, takim obserwatorem patrzącym z daleka. Takim człowiekiem bez wyrazu. Tylko, żeby "przeżyć to samemu" - żeby uczestniczyć w wydarzeniach, żeby nie być biernym. Tak wtedy o tym myślałem.

"Przeżyj to sam" Lombard

Na życie patrzysz bez emocji
Na przekór czasom i ludziom wbre
Gdziekolwiek jesteś w dzień czy w nocy
Oczyma widza oglądasz grę
Ktoś inny zmienia świat za Ciebie
Nadstawia głowę, podnosi krzyk
A Ty z daleka, bo tak lepiej
I w razie czego nie tracisz nic



Przeżyj to sam, przeżyj to sam
Nie zamieniaj serca w twardy głaz
Póki jeszcze serce masz



Widziałeś wczoraj znów w dzienniku
Zmęczonych ludzi wzburzony tłum
I jeden szczegół wzrok Twój przykuł
Ogromne morze ludzkich głów
A spiker cedził ostre słowa
Od których nagła wzbierała złość
I począł w Tobie gniew kiełkować
Aż pomyślałeś: milczenia dość

http://www.youtube.com/watch?v=K8XqfbGJyMc&feature=related można posłuchać.
DZiękuję



Marcin

Marcin (08:39)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz