środa, 16 grudnia 2009

Wczoraj

Wczoraj poszedłem na rekolekcje Adwentowe do DA Wawrzyny(Bujwida 49/51) i to jest prawda, bo naprawdę poszedłem, być może nawet mnie ktoś widział tam. Bo czasem może człowieka ktoś zobaczyć, szczególnie jak się jest w takim tłumie(jest duże prawdopodobieństwo, że cię ktoś zobaczy). A tam przychodzi wielu studentów na rekolekcje wygłaszane przez księdza niebieskookiego o imieniu Rafał. Jakie były tezy z kazania księdza Rafała?: 1) Źle jest odkładać sprawy, które mamy załatwić dziś na jutro. 2) Jaka była ewangelia? O Uzdrowieniu niewidomego od urodzenia. a) Czy Chrytus, mieszkał w Jerychu? nie, to znaczyło według księdza Rafała, że musiał wcześniej przechodzić koło Bartymeusza, niewidomego od urodzenia(bo jeśli tam nie mieszkał, to musiał tam przyjść) i Bartymeusz nie zawołał do Chrytusa, bo się bał(za pierwszym razem, gdy Chrytus przechodził). Dopiero za drugim razem, gdy Chrystus przechodził koło Bartymeusza, Bartymeusz zawołał do Chrytusa. b) Ważne jest to, że Bartymeusz krzyknął"Chrytusie synu Dawida ulituj się nade mną". Ważny jest krzyk, żeby krzyknąć do Chrytusa. Dlaczego mężczyznom ciężko jest krzyknąć(poprosić na głos o pomoc), bo mężczyna ciężko przyznaje się do swoich słabości, on chce być silny a nie słaby. c) Ważne, że Bartymeusz zerwał się. Zerwał się, czyli chodzi o działanie dynamiczne a nie statyczne. d) Ważne jest, że Bartymeusz zrzucił swój płaszcz. Co symbolizował płaszcz? Płaszcz dla Bartymeusza był wszystkim co posiadał. On nie miał nic innego poza płaszczem. e) O co zapytał Chrystus Bartymesza? "Co chcesz, żebym Ci uczynił?". Ważne jest, że Bartymeusz nie poprosił o jakieś dobra materialne, tylko powiedział "spraw, żeby przejrzał". Ślepota może symbolizować ślepotę duchową(Bartymeusz był ślepy od urodzenia). f) Co zrobił Bartymeusz po uzdrowieniu? Poszedł za Chrytusem. g) Dlaczego Chrystus zwracał się do Bartymeusza, Bartymeuszu synu Tymeusza? Bo Chrytus zwraca się do każdego człowieka indywidualnie. Jak ksiądz Rafał rekolekcjonista interpretował historię biblijną o uzdrowieniu Bartymeusza? 3) Czy ksiądz Rafał przez dwa lata był kapelanem w więzieniu? tak. 4) Bóg działa teraz. Zupełnie nie jest tak, że Bóg działa po jakimś czasie. Chrytus uzdrowił Bartymeusza do razu. Bóg działa teraz. 5) CZy ksiądz Rafał w pierwszej parafii zaprzestał rozważania Słowa Bożego, tak i to dla niego było złe. Potem wysłali go na studia na Kul. Jakie tezy pamiętam z kazania ksiądza Rafała wczoraj w Duszpasterstwie Akademickim Wawrzyny? Ja lubię pamiętać co ludzie mówią, bo potem mogę sobie przypomnieć co ktoś mówił i mogę poznać takiego człowieka, przez analizowanie co on mówił i to jest prawda. Ja lubię poznawać ludzi szczególnie kobiety i to jest prawda.

Potem wracałem a nie nie wracałem. Wracać trzeba gdzieś? Nie można wracać, jeśli się nie ma celu. Użycie wyraz wracać implikuje cel. Szedłem piechotą z DA Wawrzyny na plac Jana Pawła II. Czy w przejściu podziemnym na placu Jana Pawła II zobaczyłem niebieskooka kobietę? tak. Pamiętam, że prosiła mnie o coś do jedzenia, bo nic nie jadła i ja nie miałem pieniędzy i poszedłem i to jest prawda. Co się wczoraj działo?

Czy mi się podoba piosenka pod tytułem"Powiedz czy jest raj" wykonywana przez wokalistę zespołu Perfekt? tak(Markowski jeśli dobrze pamiętam).

Można posłuchać http://www.youtube.com/watch?v=6PYsdD_x4BA.

DZiękuję.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz