sobota, 19 grudnia 2009

Następny dzień

Dzisiaj wstałem o godzinie szóstej i poszedłem biegać na stadion przy ulicy Lotniczej i to jest prawda. Gdy szedłem biegać było ciemno i temperatura chyba minus piętnaście stopni jeśli dobrze pamiętam. Pamiętam śnieg i wydeptaną dróżkę w śniegu przez biegających na stadionie. Przeczytałem dwie strony z "Archetypów i Symboli" Karla Gustawa Junga o tym, że psychologia nie dostrzega związków przyczynowo- skutkowych zjawisk związanych z nieświadomością, natomist dostrzega związki przyczynowo - skutkowe w zjawiskach związanych ze świadomością(mogłem coś źle zrozumieć) i pojechałem na ścinankę wspinaczkową o nazwie Eiger(mam tam wykupiony karnet miesięczny). Co jest dobrego we wspinaniu się? Ja nie jestem jakimś dobrym "wspinaczkowcem", zazwyczaj nie wspinam się do góry, tylko trawersuje dookoła ściany, bo mi szkoda dwóch złotych na wypożyczenie uprzeży. Nie znam technik wspinaczkowych. Umiem tylko przejść do połowy ściany idąc dookoła. Nigdy nikogo nie asekurowałem na nowych przyrządach, tylko na wf-ie na POlitechnice asekurowałem przy pomocy ósemki(taki przyrząd do asekuracji starego typu;ale to było jakieś pieć lat temu). Mam krzywą przegrodę i muszę robić odpoczynki jak się zasapię na ścinance. Dlaczego lubię się wspinać? 1) Dobrze jest uprawiać sport, kiedy człowiek pracuje, albo się uczy. Uprawiając sport można dobrze wypoczać. Trzeba dbać nie tylko o umysł, ale też o ciało. 2)Wspinaczka rozwija myślenie przetrzenne i pamięć(dobrze jest pamiętać chwyty po których się wchodziło) 3) Wspinaczka uczy walki ze swoją słabością(jak każdy sport). Czasami człowieka bolą ręcę i naprawdę czasami bolą podczas wspinania i się nie chce iść dalej i trzeba się mobilizować. 4) Jak się wejdzie na górę to dobrze jest popatrzeć w dół. Szukam partnera wspinaczkowego(najlepiej partnerki do wspinaczki) i to jest prawda. Jedna dziewczyna dzisiaj na ścinace miała ładne nogi i to jest prawda.

To jest chyba zrozumiałe.

POtem biblioteka miejska imienia Mikulskiego i rozdział tekstu pod tytułem "Mój Pionowy Świat" Jerzego Kukuczki(czytam to do pracy magisterskiej). Książka na mnie czekała w bibliotece mimo, że ostatnio byłem w bibliotece pięć dni temu. Co się działo podczas wyprawy na szczyt o nazwie Annapurna 8091 metrów? Z kim jerzy Kukuczka pojechał na Annapurnę? Krzytof Wielicki, Wanda Rutkiewicz, Artur Hajzer i inny. Kiedy Kukuczka zdobywał Annapurnę? W lutym 1987 roku( 3 lutego stanął na szczycie z Arturem Hajzerem). Wyprawa na Annapurnę była nietypowa, bo wspinacze założyli obóz trzeci zanim zbudowali bazę. Poprostu przyszli pod Annapurnę i nie chciało im się czekać aż tragarze przyniosą srzęt i zaczną budować bazę pod Annapurną(na wysokości 4300 metrów), tylko ruszyli w górę i założyli obóz trzeci, ale potem nie mieli sprzętu, żeby iść dalej więc zeszli do bazy, która za ten czas została zbudowana. Zaczęli wyprawę od zakładania obozu trzeciego(odwrotnie zaczęli). Teoretycznie najpierw powinno się budować bazę(mówię to dla tych, którzy nie wiedzą). Nikt nie chciał się wpspinać z Wandą Rutkiewicz. Ponieważ Kukuczka podjął decyzje, żeby zabrać Wandę na wyprawę on musiał się wspinać z Wandą. Gdy byli w obozie czwartym Jerzy Kukuczka wieczorem zapytał ludzi, kto chce z nim jutro atakować szczyt. Młody Atrur Hajzer krzyknął, że on chce. Krzysztof Wielicki i Wanda Rutkiewicz miali gorszą aklimatyzacje od Kukuczki i Hajzera(obaj byli wcześniej na Manaslu 8157 metrów i dlatego mieli aklimatyzację z Manaslu). Krzysztof Wielicki powiedział, że skoro Kukuczka i Hajzer chcą zdobywać szczyt, to on musi zejść do bazy z Wandą Rutkiewicz. W ten sposób Kukuczka nie musiał się wspinać z Wandą. Rano Kukuczka źle się poczuł i zaproponował Hajzerowi, żeby spędzili jeden dzień w obozie czwartym na wysokosci 7400 metrów i wypoczęli. Tak się stało. Następnego dnia, po jednodniowym wypoczynku ruszali na szczyt. Obaj weszli na wierzchołek Annapurny 8091 metrów 3 lutego 1987 roku. Kilka dni później na szczycie stanął Krzysztof Wielicki i Wanda Rutkiewicz. Tak. Co się działo na szczycie o nazwie Annapurna 8091 na przełomie stycznia i lutego 1987 roku. Annapurna była trzynastym ośmitysięcznikiem Kukuczki. Nazwa szczytu oznacza "Pełna pożywienia". Dziękuję.



Marcin

Marcin (18:25)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz