środa, 11 sierpnia 2010

Darmowy przegląd zębów

O której godzinie dzisiaj wstałem? Około ósmej. Pojechałem do budynku C-13 Politechniki Wrocławskiej w celu wydrukowania tekstu do specjalisty od rehabilitacji. Do specjalisty od rehabilitacji w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia idę jutro( czekałem na wizytę parę miesięcy). W budynku C-13 ksero było zamknięte. W budynku C-5 też było zamknięte. Wydrukowałem tekst w budynku B-4 (pod ziemią, tam gdzie są szatnie) zapłaciłem 50 groszy za wydrukowanie i jeszcze dostałem koszulkę. Przedłużyłem rodzinną legitymację ubezpieczeniową. Po południu pojechałem do placówki służby zdrowia o nazwie OrthoMed przy ulicy Krzyckiej 94. O godzinie 17:10 miałem tam darmowy przegląd zębów. Powiedziałem, że jest u mnie planowane leczenie zespołowe ortodontyczno-chirurgiczne i że trzeba wyleczyć wszystkie zęby. Poprosiłem o wypisanie wszystkich ubytków i oszacowanie kosztów leczenia. Pani doktor ( chyba o imieniu Katarzyna, bo tak do niej mówiła asystentka) powiedziała, że chce zobaczyć zdjęcie mojej lewej dolną szóstki. W OrthoMedzie można zrobić zdjęcie lewej dolnej szóstki za 10 złotych. Zapytała: Co z moimi ósemkami? Powiedziałem, że mi pani ortodonta mówiła, że ósemki są do usunięcia. Według pani doktor mam cztery zęby do leczenia: szóstka prawa dolna (powierzchnia z przodu), piątka prawa dolna ( powierzchnia z tyłu), szóstka prawa górna ( w środku) i ósemka lewa dolna (w środku; bez ósemek, to trzy ubytki). Cena leczenia w firmie OrthoMed , w moim przypadku to około 520 złotych. Pytała mnie: Czy się znieczulam? Chciała zobaczyć zdjęcie panoramiczne. Pytała kiedy zdjęcie było robione i nie pamiętałem. Pojechałem tam rowerem. Byłem dzisiaj na zakupach w sklepie o nazwie „Tesco” przy ulicy Długiej. Widziałem laptopa za 2000 złotych. Kupiłem mleko, trzy budynie doktora Oetkera, sos boloński firmy Łowicz oraz pastę do zebów firmy Meridol. Zapłaciłem 22 złote i dwa grosze. Zostawiłem plecak w przechowalni. Dostałem karton o numerze 15. Mam problem z rowerem. Łańcuch ślizga mi się na największej zębatce z przodu. Trzeba wymienić całą korbę. Mechanizm Korbowy Shimano Deore kosztuje około 160 złotych. Mechanizm korbowy Shimano Aliwio kosztuje około 100 złotych. Nie wiem czy w Shimano Deore jest połączenie z wałkiem od suportu w kształcie kwadratu ( ja mam takie połączenie). Wiem, że w Shimano Aliwio jest kwadrat. Na razie jeżdżę na starym mechanizmie korbowym i nie korzystam z ostatniej zębatki z przodu. Rower, to jest dobry środek transportu na lato. Ostatnio przestałem jeździć głównymi ulicami miasta. Jeżdżę drogami rowerowymi wzdłuż wałów rzeki Odry. I jest dobre. Jedzie się troche dłużej, ale bezpieczniej i nie wdycha się spalin. Można podziwiać dobre widoki. Boli mnie prawe dolne dziąsło ( może od noszenia szyny). Potrzebuje okularów przeciwsłonecznych z możliwością zamontownia korakcji. Jeśli długo jeżdzę rowerem na ostrym słońcu, potem mam mgłe przed oczami. Potrzebne są okulary chroniące oczy przed ostrym światłem słonecznym. Dziękuję.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz