środa, 25 sierpnia 2010

Wizyta u specjalistki od stawu skroniowo-żuchwowego

Wczoraj pojechałem do sklepu rowerowego przy ulicy Pięknej. Mam problem z tylnym kołemw rowerze. Kupiłem sobie tanie tylne koło ( za 49 złotych) i teraz po jeździe na wyboistej drodze koło mi się wykrzywia i potem czuję bicie koła. Pytałem w sklepie rowerowym ile u nich kosztuje prostowanie koła? Powiedzieli, że od 25-35 złotych. Pytałem ile u nich kosztuje porządne tylne koło do roweru? Zapytali czy to jest wolnobieg, czy kaseta? Powiedziałem, że nie wiem. Zapytali mnie ile mam zębatek z tyłu. Powiedziałem, że sześć. Powiedzieli mi, że porządne tylne koło będzie kosztowało 80 złotych. Pamiętam, że w sklepie spotkałem kolegę z duszpasterska, który mówił mi „cześć Marcin”. Pojechałem rowerem wzdłuż ulicy Armii Krajowowej, do ulicy Powstańców Śląskich do doktor specjalistki od stawu skroniowo-żuchwowego. Spóźniłem się na wizytę. Co mi powiedziała doktor Teresa specjalistka od stawu skroniowo- żuchwowego? 1) Radziła spróbować leczenia ortodontycznego kompensacyjnego. Mówiła, że operację strzałkowej osteotomii żuchwy, można zrobić, ale ona radzi spróbować leczenia ortodontycznego kompensacyjnego. 2) Czy leczenie zespołowe ortodontyczno chirurgiczne może źle wpłynąć na staw skroniowo-żuchwowy? Bardzo żadko się zdaża, żeby źle wpłynęło. 3) Czy u pacjenta z chorym stawem skroniowo-żuchwowym lepiej stosować leczenie ortodontyczne kompensacyjne, niż leczenie zespołowe ortodontyczno-chirurgiczne? Doktor nie wie, trzeba się pytać w Poradni Chirurgii Szczękowo-Twarzowej w szpitalu przy ulicy Bororwskiej. 4) Doktor poleciła mi dobrych ortodontów. 5) Gdzie są dobre ośrodki wykonywania Osteotomii Strzałkowej-Żuchwy? Dobrze jest pytać o to ortodontów. Wrocław jest dobry. Kraków. Warszawa. 6) Czy podczas leczenia ortodontycznego można nosić szynę odciążającą staw skroniowo-żuchwowy? Tak, podczas operacji nie można. 7) Co jeszcze mogę zrobić, żeby poprawić sytuację mojego stawu skroniowo-żuchwowego? Dobrze jest pomyśleć o rehabilitacji kręgosłupa szyjnego (masaże, cwiczenia). Nie siedzieć dużo przy komputerze. Górne ósemki stanowią przeszkodę przy ruchach dotylnych żuchwy. Jeśli by się usunęło górne ósemki, można liczyć na poprawę stawu skroniowo-żuchwowego. Przy każdym ruchu żuchwa musi omijąć ósemki. 8) Jaki jest dobry ośrodek leczenia zaburzeń stawu? Zabrze. Profesor Baron. Można zobaczyć w Internecie Towarzystwo Dysfunacji Narządów Żucia. 9) Czy u pani doktor jest możliwe wykonanie szyny odciążąjącej staw? Jeśli tak ile by to koszowało? Jest możliwe. 270 złotych, za szynę górną ( to sa inne szyny, niż w Zakładzie Zaburzeń Czynności Układu Stomatogantycznego przy ulicy Krakowskiej 26. Tam stosują szyny dolne) . Nic nie zapłaciłem za wizytę. Mam przyjść w następny wtorek o 17:00 na wizytę z modelami moich szczęk. 10) Doktor powiedziała, żebym prosił o wypełnienie zaświadczenia o stanie zdrowia do wniosku o rentę socjalną do ZUS-u w Zakładzie Zaburzeń Czynności Układu Stomatogantecnzgeo przy ulicy Krakowskiej 26 ( bo prosiłem ją o wypełnienie dla mnie zaświadczenia o stanie zdrowia do wniosku o rentę). Pytała mnie czy pracuję. Jest dobra pogoda. Kończa się wakacje. Myślę trochę o Tatrach. Bola mnie trochę, niektóre zęby. Niedługo mam wizytę u denstysty i chirurga szczękowego. I to jest prawda. W piątek odbieram zaświadczenie o niepełnosprawności. Dziękuję.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz