czwartek, 12 sierpnia 2010

Wiyta u specjalisty od rehabilitacji na Narodowy Fundusz Zdrowia

Dzisiaj mamy naprawdę ładny dzień. Taki słoneczny. Byłem u specjalisty od rehabilitacji. Pokazałem opis mojej choroby( wada zgryzu, problemu ze stawem). Pokazałem zdjęcia rentgenowskie( rentgen boczny głowy i zdjęcie panoramiczne zębów). Powiedziałem, że od wady zgryzu zrobił mi się problem ze stawem skroniowo-żuchwowym ( bo to tak chyba jest) i że potrzebna jest rehabilitacja w celu odciążenia stawu i zmiejszenia napięcia mięśni spowodowanego wadą zgryzu. Powiedziałem, jakie są objawy, że leczę się w Zakładzie Zaburzeń Czynności Układu Stomatognatycznego przy ulicy Krakowskiej 26. Co mi powiedziała pani doktor specjalista od rehabilitacji( to była pani doktor pediatra z drugą specjalizacją rehabilitacyjną)? Skierowała mnie na zabiegi rehabilitacyje: 10 razy laser na szyję, 10 razy jonoforeza na staw skroniowo-żuchwowy, 10 razy pole magnetyczne na szyję. Nie otwierać zbyt szeroko ust. Dobrze jest kupić wałek do spania, albo poduszkę ortopedyczną, rozciągać szyję tak ja to robiliśmy podczas wizyty, nie wysuwać głowy do przodu. Podczas czytania tekst nie może leżeć poniżej linii oczu. Nie obciążać się dużymi ciężarami. Nie dawać rąk do góry ( na przykład przy wkręcaniu żarówki). Dobra jest postawa prosta ze ściągniętymi łopatkami z tyłu. Pytała: czy mam nerwicę i depresje? Powiedziałem, że nie mam. Pytała dlaczego zamykam oczy, gdy mówię? Powiedziałem, że mi tak wygodnie, bo mi się lepiej słucha z zamkniętymi oczami. Po zabiegach mam przyjść na kontrolę. Wypisała mi kartę zabiegową. Kazała kartę zabiegową oddać w rejestracji. Pani w rejestracji powiedziała, żebym w przyszłym tygodniu zwonił i pytał się o planowanie zabiegów na miesiąc październik ( zabiegi na Narodowy Fundusz Zdrowia będę miał w miesiącu październiku). Dostałem informacje o tym, że jestem objęty opieką zdrowotną w „Creatorze” dla lekarza pierwszego kontaktu.

Zarejestrowałem się na bezpłatne badanie słuchu przy ulicy Kamiennogórskiej 10 (firma Audiocare). Badanie mam w poniedziałek o godzinie 10:00. Musze zrobic. Badanie słuchu przed posiedzedzeniem Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności. Dostałem list z Bibioteki Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej o tym, że nie oddałem im zbioru zadań z Teorii Układów Napędowych. Książkę znalazłem. Jutro pojadę oddać.

Może w sobotę pojadę rowerem do Namysłowa, albo w stronę Barda Ślaskiego ( zapraszam chętnych do zrealizowania takiej trasy w sobotę, alboi w niedzielę).

Bolą mnie dziąsła. Dziękuję.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz