wtorek, 31 sierpnia 2010

Raport z dnia

Co się działo u Doktora Stomatologa? (wizyta ósma rano). Jestem zarejestrowany na przyszły poniedziałek do stomatologa do Pani doktor na godzinę 8:30 (kontynuacja leczenia) . Ile zapłaciłem za wizytę? 210 złotych. Co mi robił? Piaskowanie za 100 zł ( żeby widać było ubytki, bo miałem osad). Wymienił mi tlenek cynku z eugenolem, na światłoutwardzalny materiał o nazwie Ultrablend ( w prawej górnej piątce). Włożył mi jedno wypełnienie światłoutwardzalne za 80 złotych, bo powiedział, że wypełnienie amalgamatowe w takim małym ubytku się nie utrzyma, chyba, że chcę poszerzać dziurę kosztem zdrowej części zęba. Włożył mi jeden amalgamat. Powiedział, że w zębach przednich do kła można zakładać glacjonomery (chemoutwardzalne, bez amalgamatu). Źle jest mieć powyżej 13 amalgamatów w buzi według doktora. Więcej się zjada rtęci niż przechodzi do organizmu z amalgamatu. ( Co on mi powiedział?) Miałem piasek na buzi i musiałem pójść do łazienki zmyć piasek po wizycie. Co podpisałem? Kartę pacjenta i zgodę na przetwarzanie danych (Wymóg NFZ według pani z rejstracji).



Co się działo u doktor Teresy? (Wizyta na godzinę siedemnastą). Pojechałem tam rowerem. Koło Carefoure’a zaczęło padać. Miałem płaszcz przeciwdeszczowy. Zostawiłem rower na dole. Wjeżdżałem windą z jakimś mężczyzną, który mi przytrzymał drzwi wejściowe. Wszedłem do gabinetu doktor Teresy. Zostawiłem płaszcz na wieszaku. Wszedłem do wnętrza gabinetu. Zobaczyłem doktor Teresę. Pani stomatolog, która leczyła pacjenta w gabinecie kazała mi poczekać. Doktor Teresa mnie poprosiła. Powiedziała, że ma moje modele szczęk. Co ona mi powiedziała? Powtórzyła to, co mówiła ostatnio, że dobrze by było wyrwać górne ósemki. Górne ósemki wyrosły policzkowo (od strony policzka). Tylna bruzda ósemek jakoś źle wpływa według doktor Teresy na połykanie u mnie. Przeszkadza w połykaniu. 2) Ona radzi, żeby nie robić leczenia zespołowego ortodontyczno-chirurgicznego, tylko spróbować leczenia ortodontycznego-kompensacyjnego, bo wtedy unika się ciężkiego zabiegu operacyjnego na żuchwie. Uważa jednak, że po operacji osteotomii strzałkowej żuchwy będzie lepszy efekt estetyczny, niż po leczeniu kompensacyjnym. 3) Według niej nie ma złego wpływu na zdrowie plomb amalgamatowych. Mówiła mi, że firmy farmaceutyczne, którym zależało na sprzedaniu materiału do wypełnień światłoutwardzalnych rozpuściły plotkę o rzekomym złym wpływie amalgamatu na zdrowie. Doktor Teresa uważa, że nie ma złego wpływu amalgamatów. 4) Nie pamiętała mojego zdjęcia stawu skroniowo-żuchwowego. Mówiła, że ona widzi bardzo dużo zdjęć stawu skroniowo-żuchwowego i nie pamięta wszystkich. Jutro mam konsultację u profesora. Doktor Teresa dała mi modele moich szczęk. Zapłaciłem 30 złotych za modele szczęk.

Dobrze by było gdybym sobie kupił długie spodnie do jazdy rowerowej. Może jakieś bojówki?

I na koniec pytanie: Dlaczego tylu ludzi na całym świecie jest tak mocno przekonanych o tym, że Bóg istnieje? We wszystkich kulturach pojawiało się i pojawia sie zagadnienie Boga? Dlaczego? Przecież mogło by to się nie pojawić.

Dziękuję.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz