środa, 1 września 2010

Wizyta u profesora chirurga szczękowego.

O której godzinie dzisiaj wstałem? Nie pamiętam, ale późno ( po ósmej). Nie chciało mi się wstawać, ale wstałem, bo mogłem nie wstać, ale wstałem. Pomyślałem, że dzisiaj mam konsultację u profesora chirurga szczękowo- twarzowego. Pomyślałem, że jeszcze muszę opisać moje schorzenie i wymyślić pytania jakie chce zadać profesorowi. Zebrać wszystkie informacje jakie udało mi się zdobyć od różnych lekarzy na temat mojej wady zgryzu. Zebrać informacje i uporządkować. I wstałem. Opisałem moje schorzenie.

Na obiad zrobiłem sobie zupę o nazwie Barszcz Biały firmy Winiary. Zjadłem obiad. Pojechałem do budynku Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej w celu wydrukowania tekstu do profesora Jana. Przed budynkiem Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej spotkałem człowieka, który chyba ze mną studiował na Inżynierii Biomedycznej. Mówił mi „cześć” i ja mu też, ale nie jestem pewien czy on ze mną studiował. Pamiętam, że mój zegarek wskazywał godzinę 16:45. Pomyślałem, że nie zdarzę na wizytę do profesora Jana. Wydrukowałem teskt na kserze w budynku B-4 Politechniki Wrocławskiej ( ksero pod ziemią). Pierwotnie chciałem wydrukować dwa razy, ale zapomniałem to powiedzieć (może i dobrze, bo zaoszczędziłem 75 groszy). Chłopak z ksera kazał mi zapłacić za ksero 75 groszy. Dałem pięć groszy i dziesięć złotych, bo nie miałem drobnych. On powiedział, że nie ma wydać z dziesięciu złotych. Powiedział, żebym doniósł siedemdziesiąt groszy innym razem. Ja się zgodziłem. Dał mi koszulkę. Dzisiaj naprawdę nędznie się czułem ( wczoraj miałem leczone trzy zęby, więc zmieniła się powierzchnia moich zębów, może to jakoś źle wpływa na staw. Jest ochłodzenie. Nie wiem). Na pewno dzisiaj gorzej się czuje. Ciężko mi się jechało rowerem. Przyjechałem do gabinetu profesora Jana. Zostawiłem rower przy drewnianym płocie. Poszedłem do mieszkania profesora. Wyszła kobieta i powiedziała, że gabinet jest na dole. Poszedłem do gabinetu. Asystentka profesora kazała mi usiąść. Powiedziała, że u profesora jest pacjent. Popatrzyłem na zegarek w poczekalni i zobaczyłem, że jest godzina szesnasta trzydzieści (wniosek mój zegarek spieszył).

Co mi powiedział profesor Jan? 1) Czy w moim przypadku lepiej stosować leczenie zespołowe ortodontyczno-chirurgiczne, czy leczenie ortodontyczne kompensacyjne? Lepiej jest stosować leczenie zespołowe ortodontyczno-chirurgiczne według profesora. 2) Czy osteotomia strzałkowa żuchwy może źle wpłynąć na staw skroniowo-żuchwowy? Nie . Jest, to związek minimalny. 3) Czy po osteotomii strzałkowej żuchwy mogą wystąpić jakieś powikłania, zaburzenia, ograniczenia, problemy? Jeśli tak, to jakie? Są, to sprawy przejściowe a nie stałe. Krwiaki, zaburzenia czucia brody i dolnej wargi. 4) Jak mogę poprawić sytuację mojego stawu? Ćwiczenia korekcyjne (wolne kontrolowane rozwieranie szczęk przed lustrem), leczenie szyną odciążającą stawu, wspomagające leczenie to laser, jonoforeza, krioterapia, masaże. 5) Profesor polecił dobrego ortodontę. 6) Gdzie dobrze robić osteotomię strzałkową żuchwy? Wrocław jest dobry. Warszawa doktor Jagielak. 7) Jakie są dobre ośrodki leczenia zaburzeń stawu skroniowo-żuchwowego? U profesora Barona.8) Cena usunięcia ósemek u profesora: górna 250 zotych, dolna 300 złotych. 9) Dobrze jest u mnie usunąć trzy ósemki (wtórna pruchnica w obu górnych ósemkach, przy dolnej ósemce kieszeń kostna). Profesor zgadza się z tym co mówiła doktor Teresa, że górne ósemki blokują ruchy dotylne żuchwy i przeszkadzają w połykaniu. Mówi, że zna doktor Teresę. 10) Jak profesor widzi etapy mojego leczenia? a) Usunięcie ósemek. b) Wyleczenie stawu. c) Ośmiomiesięczne leczenie ortodontyczne w celu rozsunięcia zębów. d) Operacja osteotomii strzałkowej żuchwy. (mogłem coś pomylić, ale mogłem też nie pomylić). 11) Co się dzieje według Profesora w moim stawie skroniowo-żuchwowym? Prawa strona jest gorsza. W prawym stawie skroniowo-żuchwowym jest spłaszczona panewka. Profesor potwierdził, że jest u mnie problem ze stawem skroniowo-żuchwowym. 12) Gdy zacznę leczenie ortodontyczne przygotowujące do operacji osteotomii strzałkowej żuchwy, mam się zgłosić w szpitalu przy ulicy Borowskiej w celu zajęcia kolejki na operację osteotomii strzałkowej żuchwy. Ciężko mi się wracało rowerem wzdłuż wałów rzeki Odry. Jakoś dzisiaj gorzej się czuję ze stawem skroniowo-żuchwowym.

Dziękuję



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz