niedziela, 5 września 2010

Kurtka

Myślę o kupieniu nowej kurtki. Jakie są cechy kurtki, którą potrzebuję? Przeciwdeszczowa i przeciwwietrzna. Ciepła na zimę. Nadająca się do noszenia o każdej porze roku. Uniwersalna dająca się nosić w mieście i w górach. Żeby nie osadzał się pot we wnętrzu kurtki podczas wysiłku fizycznego - chodzeniu po górach na podejściach – przepuszczająca pot pod postacią pary wodnej na zewnątrz. Żeby można było ją założyć na kurtkę polarową. Niedroga. Z dobrym kapturem i dobrej jakości zamkami. Dobrym kroju. Nadająca się do użytku w górach w warunkach zimowych. Żeby można było nosić na niej ciężki plecak.

Dotychczas w górach używałem kurtki polarowej i zewnętrznej kurtki firmy Campus. Na podejściach w kurtce zewnętrznej firmy Campus osadzał się pot. Podczas odpoczynków pot się schładzał i powodował nieprzyjemne uczucie. Moja kurtka Campus była wielokrotnie porwana i zszywana ( szczególnie w okolicach kieszeni).

Oglądałem w Interencie wiele rodzajów kurtek. Interesują mnie kurtki z membraną o dobrych parametrach wodoszczelności i oddychalności. Nie stać mnie na kurtki z gore – texu. Zainteresowały mnie takie kurtki jak Milo Shauker i Teger, Marmot Precip i Oracle, Grizzly Alpamajo, Salewa Alpinist. Wszystkie one na przecenach kosztowały poniżej 400 zł. Jutro chce jechać do sklepów z kurtkami. Poprzymierzam. Wybiorę firmę, model i rozmiar. Potem kupię wybraną kurtkę na przecenie w sklepie Internetowym. Taki mam plan. Dziękuję.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz