piątek, 20 sierpnia 2010

Wypożyczyłem zdjęcie rtg stawu skroniowo-żuchwowego.

Jutro około godziny 6:00 wyjeżdżam rowerem do Namysłowa. Dzisiaj wypożyczyłem zdjęcie rtg stawu skroniowo-żuchwowego z Zakładu Zaburzeń Czynności Układu Stomatognatycznego. Napisałem, że zdjęcie zwrócę 27.08.2010. Byłem tam rowerem. Dzwoniłem do brata. Brat wrócił z gór. Najwyższy szczyt na jakim był w Beskidach to Rysianka. Właśnie szedł na ściankę wspinaczkową. Dobrze u niego słychać. Na obiad zrobiłem sobie ryż długoziarnisty z dużym jogurtem truskawkowym firmy Jogobella. Byłem na zakupach w sklepie o nazwie „Tesco”. Kupiłem duży jogurt Jogobella, chleb i dwa pasztety na jutro na wyprawę rowerową do Namysłowa. Jechałem do Zakładu Zaburzeń Czynności Układu Stomatognatycznego wzdłuż wałów rzeki Odry. Po drodze postanowiłem część trasy przejść piechotą, dla zbadania stanu mojego prawego kolana. Zauważyłem, że idąc odczuwam trochę ból w prawym kolanie. Jakie ćwiczenia wykonuje, żeby się przeciwstawić problemom kolanowym? Kiedyś biegałem codziennie i robiłem codziennie przysiady. Podczas przysiadów strzelało mi w kolanach. Zrezygnowałem z biegania i przysiadów. Doszedłem do wniosków, że bigając mogłem przeciążyć kolana. Pmyślałem, że robiąc codziennie przysiady( około dwudziestu) mogłem doprowadzić do jednostronnego rozwinięcia się mięśni nogi a zaniedbać drugą stronę. Postanowiłem, że rozciągnę mięśnie nogi. W tym celu zastosowałem skłony( pochylanie się do przodu, przy wyprostowanych nogach i próbowanie dotknięcia rękami ziemi). Przypomniałem sobie, że w dzieciństwie miałem stwierdzoną płaskostopię i nawet chodziłem na gimnastykę korekcyjną przeciwstawiąjącą się płaskostopii. Zastosowałem kilka ćwiczeń na stopy. Kręcenie stopami na boki. Prostowanie i zginanie stóp. Prostowanie i zginanie palców stóp. Na stojąco stawanie na palcach kilka razy. Zastosowałem ćwiczenie powolnego przysiadu do dziewięćdziesięciu stopni między udem a podudziem z poduszką między nogami. Obie nogi naciskały na poduszkę. „Wchodzenie na stołek” : jedna stopa ustawiona na stołku a druga na ziemi. Noga na stołku była prostowana, aż do osiągnięcia stopą stojąca na ziemi wysokości stołka. Po tych ćwiczeniach poczułem się trochę lepiej z nogami, ale dziś zauważyłem, że jeszcze mam trochę bół w prawym kolanie. Nie jest to jakiś ostry ból, ale jest. Jak będę miał dalej ból w prawym kolanie, pójdę do lekarza o nazwie ortopeda. Przy jeździe na rowerze kolana mnie nie bolą. Dziękuję.

Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz