poniedziałek, 11 stycznia 2010

dzień

O której godzinie wstałem? 6:00. Dziesiątek różańca, gimnastyka. Poszedłem biegać na stadion przy ulicy Lotniczej. Uczyłem się do przedmiotu o nazwie "W Poszukwaniu Istoty Religii". Czy istnieje czysta religia monoteistyczna? nie. Nie istnieje coś takiego jak czysta religia monoteistyczna. Czy w religiach monoteistycznych takich jak Protestantyzm, Islam, Judaizm istnieją oprócz Boga inne osoby nadprzyrodzone? tak, na przykład aniołowie, święci, prorocy. Nie ma czystej religii monotestycznej. Mózg źle patrzy na czysty monoteizm. To są tezy, które pojawiały się podczas wykładu. Co to są w ogóle za tezy? Mózg człowieka ma skłoność do wielobóstwa, dlatego nie ma czystej religii monoteistycznej. To są tezy z wykładu. Jakie są przykłady religii monoteistycznych.

Wielobóstwo - politesizm. Najpierw był jeden bóg centralny, który charakteryzował się mądrością, był bogiem wycofanym("deus otiosus" - bóg, który stwarza świat i nie ingeruje, bóg wycofany, oddalony od człowiek a nie bliski), był odpowiedzialny za aspekt płciowy. Potem od boga centralnego odrywały się poszczególne aspekty. Jaki jest mechanizm powstawania politezimu? I tak od Zeusa greckiego, który miał cechę mądrość odłączyła się cecha mądrość i powstało całkiem osobne bóstwo o nazwie Atena(bogini mąrości).

Panteizm - "wszystko jest bogiem". W pantezmie wszystko jest bogiem. Bóg jest całym światem w panteizmie. Czy w znanym Hymnie Jana Kochanowskiego pod tytułem "Czego chcesz od nas Panie" jest pozostałość myślenia panteistycznego? tak. " Kościół cię nie ogarnie
, wszędy pełno ciebie".

Jakie są przykłady religii ateistycznych? Manaizm, scientologia, fetyszyzm, buddyzm pierwotny. Tak.

W deizmie bóg stwarza świat i nie ingeruje.

Poszedłem na zdjęcie kręgosłupa szyjnego. W pokoju numer dziewiętnaście w szpitalu przy ulicy Pilczyckiej miałem zdjęcie kręgosłupa szyjnego. Niebieskooka, niska kobieta. Kto mi robił zdjęcie? Powiedziała, że wyniki będą jutro po godzinie siedemnastej. Mówiła, żebym nie rozbierał się do zdjęcia. Pytałem, czy mam ściągnąć sweter a ona powiedziała, że jak już ściagnąłem, to mogę mieć ściągnięty sweter. Zielony golf. Zielony golf. Kazała mi położyć okulary na stole do wykonywania zdjęć na leżąco chyba. Kiedy bedą wyniki zdjęcia kregosłupa szyjnego?Jutro po siedemnstej. Boli mnie ząb. Byłem na wykładzie o nazwie "W Poszukiwaniu istoty religii" i poglądy Karola Marksa. Religia jest zła. Co myślał Karol Marks? Źle jest walczyć bezpośrednio z religią według Karola Marksa. Religia jest wynikem biedy w społeczeństwie. Ludzie biedni potrzebują religii. Jeśli pokona się biedę i uzdrowi się sytuację społeczną, jeśli zniknie klasa wyzyskiwaczy, religia nie bedzie potrzebna. Co myślał Karol Marks? Społaczeństwo według Marksa składa się z bazy i nadbudowy. Nadbudowa to ideologia( w tym religia), która służy kontroli społeczeństwa. Baza to sfera ekonomiczna i polityczna państwa(chyba, bo mogłem coś pomyliś w tych poglądach Karola Marska). Każdy człowiek ma prawo do swoich poglądów nawet Marks. Jakie poglądy miał Fryderyk Nietsche? Jaki jest rozwój jednostki ludzkiej według Nietschego? Czy Nietsche w swoich listach podpisywał się Zaratustra, Chrytus i jeszcze jakoś? tak, Nitsche miał jakąś chorobę psychiczną. O czym był wykład o nazwie w Poszukiwaniu Istoty Religii? Potem poszedłem do budynku C-5 Politechniki Wrocławskiej i wydrukowałem sobie notkę ze zwiedzania Muzem Narodowego na zaliczenie przedmiotu o nazwie Kultura Współczesna. W przerwie podczas wykładu koleżanka mi pożyczyła "Iliadę" w przekładzie Ignacego Wieniewskiego i dzięki temu mogę napisać porównanie tłumaczeń "Iliady" Homera autorstwa Wieniewskiego i Dmochowskiego jeśli dobrze pamiętam nazwisko. Wracałem autobusem "c". Koło mnie siedziała dziewczyna niebieskooka(szczupła a nie gruba) i słuchała muzyki a ja nie zapytałem jej jak ma na imię. Czasem myślę, jak wiele ludzi siedziało w moim życiu koło mnie a ja z nimi nie porozmawiałem. I naprawdę tak czasami myślę. Każda okazja na rozmowę jest tylko raz w życiu. Możemy z niej skorzystać, albo nie skorzystać. To zależy od nas samych. I to jest prawda. Zawsze lepiej jest z kimś porozmawiać, niż nie rozmawiać, bo każda rozmowa jest dobra. DZiękuję.



Marcin

Marcin (20:04)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz