sobota, 23 stycznia 2010

Nauka dzień drugi

Chce się wygadać to mówię. A raczej piszę bloga. Dlaczego ja pisze bloga? Chce się wygadać. Chce przypomnieć sobie co dzisiaj robiłem? Podsumować dzień. Dobrze jest czasem zatrzymać się i pomyśleć co się robiło. Wstałem o godzinie szóstej. Byłem biegać na stadionie przy ulicy Lotniczej i to jest prawda, bo naprawdę byłem. Czy łatwo, czy ciężko się biega przy temperaturze minus piętnastu stopni? cieżko, ale organizm się hartuje, przyzwyczaja do trudnych warunków i naprawdę. Wróciłem do domu i nauka. Kto wpłynął na myślenie ludzi nalężacych do nurtu w badaniach językowych o nazwie strukturalizm? Jan Nicisław Baudouin De Courtnenay. Kto był ojcem złożycielem Strukturalizm? Ferdynand De Saussure(Pamiętam Kurs językoznawsta Ogólnego tego autora wydany pośmiertnie z notatek uczniów w roku 1916 i naprawdę to pamiętam. Czego się nuaczyłem do Egzaminu z Językoznawstwa Ogólnego pół roku temu?). Myślenie o języku jako o systemie( o wartości jednostek należących do systemu decydują ich relacje z innymi jednostkami). Myślenie o języku jako o czymś odizolowanym. Opozycje u De Saussure: Langue i parole, synchronia i diachronia, substancja i forma, paradygmat i syntagma. Modele autonomiczne i nieaumtonomicze w językoznawstwie. Gramatyka Generatywno Transformacyjna Abrahama Noahma Chomskyiego(umiejętność jezykowa jest wrodzona) i myślenie Kognitywne( Cognesco - poznaje. Langaker). Modularność językowa a budowa ludzkiego mózgu. Klasyczna kategoryzacja językowa według człowieka o nazwisku Arystoteles i kognitywna teoria kategoryzacji w języku. CZego się uczyłem? Test z Metodologii badań nad językiem podobno nie jest łatwy, tylko trudny, ale ja go nie widziałem, więc nie wiem jaki jest. Kiedy mam egzamin z Metodologii Badań nad Językiem? 27.01.2010(środa). Dobrze by było to zaliczyć i naprawdę. Jeśli zalicze to będę miał w tej sesji jeszcze jeden egzamin(W poszukiwaniu Istoty Religii) i będę musiał napisać porównanie fragmentu"Iliady" w tłumaczeniu Wieniewskiego i Dmochowskiego, bo takie są tłumacznia "Iliady" i koniec sesji. Jeśli nie zaliczę to poprawki. Może bym poszedł w lutym do jakiejś pracy, żeby mieć pieniadze na staw leczenie stawu skroniowo - żuchwowego. Dobrze by było. Może bym wyjechał na kilka dni w góry, żeby odpocząć od miasta, zrobić zdjęcia, pochodzić. Wyprawa w góry. O czym myślę? Tak. Dobrze by było z kimś porozmawiać, bo jest we mnie chęć rozmowy z ludźmi, tylko ten cholerny staw. Założyć rodzinę. Czy dobrze jest mieć rodzinę? Myślę, że dobrze mieć swoją rodzinę. Czasem nie zauważamy wartości rodziny. Rodzina jest dobra. Dobrze mieć dobrą rodzinę. Naprawdę. Co to jest rodzina? To grupa ludzi, którzy się wspierają, jak tak o tym myślę. Prawdziwa rodzina musi się wspierać. Lepiej żyć w rodzinie niż samemu. Dlatego ja myślę o założeniu rodziny. I naprawdę. Muszę szukać żony. I co? I nic.

http://www.youtube.com/watch?v=W7gD8xwZ6LA do posłuchania piosenka Katarzyny Groniec "Będę z Tobą" Do posłuchania.

DZiękuję.



Marcin



Marcin (20:24)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz