środa, 27 października 2010

Program do modelowania wyników leczenia wad zgryzu.

Wstałem dzisiaj o godzinie 7:00 i to jest mój sukces, bo ostatnio wstawałem około ósmej. Pomyślałem, że jeśli mam podjąć decyzje odnośnie sposobu prostowania wady zgryzu ( muszę się za to zabrać, bo mam wyleczone zęby pod względem „dziurowym” a 5.11 usuwam drugą ósemkę), to mógłbym skorzystać z programu do modelowania wyników leczenia ortodontycznego różnymi metodami( na przykład „Ortodoncja”, bo widziałem w Internecie ten program, ale nie wiem czy tam można modelować). Szukam takiego programu, albo kogoś, kto ma go zainstalowanego, żeby sobie zamodelować graficznie wyniki takiego leczenia. Napisałem kilka maili do różnych zagranicznych szpitali z pytaniem: Ile kosztuje u nich taka Bilateral Sagittal Split Osteotomy?; Jak dugo się na nią czeka?; Czy można mieć ją refundowaną z NFZ? Zastanawia mnie czy istnieje różnica w jakości takich zabiegów wykonywanych w Polsce i zagranicą? Ja się na tym po prostu nie znam i szukam informacji potrzebnych do dobrego podjęcia decyzji. Chce mieć zrobione jak najlepiej, bo to jest sprawa na całe życie. Nie można podjąć decyzji jeśli się nie zorientuje jakie są różne możliwości rozwiązania problemu. W gazetach i Internecie można znaleźć dużo informacji o błędach w sztuce lekarskiej w Polsce. Ale zauważyłem, że oni podkreślają tylko błędy a mało mówią o sukcesach ( może się mylę, nie wiem). Jak się człowiek naczyta gazet i Internetu, to nie ma dobrego obrazu polskiej służby zdrowia. Kompletnie nie mam doświadczenia w tej materii. Kiedyś miałem usuwany trzeci migdał, ale byłem bardzo mały i niewiele pamiętam z tego ( W Szpitalu Wojskowym. Pamiętam, że mnie trzymali za ręce i pamiętam wygląd narzędzia do usuwania migdała.). Potem miałem operacji przegrody nosowej, to była wykonana bardzo dobrze. Chociaż potem inny lekarz z Warszawy mi mówił, że moja przegroda nadal jest krzywa z tyłu i naprawdę mi tak mówił. Jak się ma taką wadę zgryzu, człowiek pracuje wolno. Szukanie informacji w Internecie jest u mnie spowolnione. Dzisiaj wysłałem chyba siedem maili do różnych szpitali: Vienna General Hospital, Berlin Memorial Hospital, London Hernia Hospital, Cambridge Hospital i jeszcze kilka innych. Nie znam dobrze języka angielskiego i nie wiem czy wszystko dobrze opisałem. Chce się zorientować: Jakie są warunki wykonywania takich operacji za granicą? Może tam lepiej to robią, nie wiem. Słyszałem takie opinie, że w Polsce kształcenie służby zdrowia jest na wysokim poziomie. A jednak taka operacja, to nie jest zabieg kosmetyczny, tylko naprawdę skomplikowany zabieg i trzeba się zorientować jakie są możliwości. Tak ja sobie teraz myślę. Nie wiem jak będzie z realizacją u mnie tego orientowania się. Może faktycznie olać tą operacje i prostować zęby kompensacyjnie. Chociaż jedna Pani Ortodonta mi mówiła, że przy leczeniu kompensacyjnym jest większe ryzyko nawrotów wady (czytałem tekst dziewczyny, której prostowali kompensacyjnie i nie dało rady. Potem musieli wracać zęby i przygotowywać do osteotomii, przez co czas leczenia wydłużył się do chyba ponad trzech lata jeśli dobrze pamiętam, jak nie więcej i przy takim leczeniu niszczą się zęby i trzeba usuwać zęby). Poza tym wszyscy ortodonci mówią zgodnie, że leczenie kompensacyjne daje złe wyniki estetyczne ( cofają się górne zęby do tyłu). Po za tym moja wada to wada szkieletowa a nie zębowo –wyrostkowa ( nie wynika ze złego ułożenia zębów, tylko ze złego ułożenia żuchwy względem szczęki) a takie wady u dorosłych leczy się metodami szkieletowymi ( tak piszą w podręcznikach. Ja się na tym nie znam, ale tak czytałem). Ale mówią mi, że leczenie zespołowe to droga przez mękę. I tyle się dowiedziałem i muszę podjąć decyzję. Żyje sobie sam na Kozanowie. Jeżdżę rowerem. Nie mam kasy na to leczenie. Nędznie się czuję i jeszcze muszę podejmować decyzję. Żeby podjąć decyzję muszę mieć jakąś wiedzę. Dlatego szukam programu do modelowania wyników leczenia wad zgryzu. Pozdrawiam wszystkich czytelników tego bloga. Jestem ciekawy kto to czyta. Bo widzę po statystyce, że ktoś czyta.

Dziękuję.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz