środa, 13 października 2010

"Wiatr wieje tam gdzie chce i szum jego słyszysz..." - koniec leczenia dziur w zębach.

Istnieją fragmenty tekstów, które mocno na mnie działają. Oddziałują na podświadomość. Jakoś poruszają. Jest taki fragment Ewangelii Jana ( część rozmowy z Nikodemem), który charakteryzuje tych, którzy „narodzili się z Ducha”. Dla mnie ten fragment jest dobry. Tekst może fascynować. Tekst potrafi przyciągać. Nasza kultura jest mocno związana z kulturą pisma. Obecnie żyjemy w erze obrazu ( obraz jest bardzo ważny dla nas, widać to po dużej ilości filmów jakie oglądamy), ale wywodzimy się z kultury pisma. Tekst jest bardziej wymagający dla odbiorcy, niż obraz. Tekst ćwiczy naszą wyobraźnię.



„Wiatr wieje tam gdzie chce i szum jego słyszysz, lecz nie wiesz skąd przychodzi i dokąd zmierza. Tak jest z każdym, który narodził się z Ducha”( J 3,8). Dla mnie ten fragment mówi o wolności ( „…wieje tam gdzie chce” czyli jest wolny).

Dzisiaj jest u mnie koniec leczenia stomatologicznego zębów ( wszystkie dziury mam połatane). Miałem dzisiaj czyszczenie zębów z kamienia. Większość moich zębów była leczonych przez ostatni rok w Zakładzie Stomatologii Zachowawczej przy ulicy Krakowskiej 26 na zajęciach (student Filip pod okiem prowadzących zajęcia) i to jest prawda, bo naprawdę tam. Dziękuję. Teraz przechodzę do usuwania ósemek i będę musiał pomyśleć o leczeniu ortodontycznym.
Dziękuję.

Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz