wtorek, 19 października 2010

Usunięcie zęba 2/8

Wczoraj miałem usunięty ząb 2/8.
Zagadnienie usunięcia zęba 2/8 (lewa górna ósemka) 1) Lekarz mnie ostrzegł, że istnieje zagrożenie powstania dziury do zatoki szczękowej. W razie powstania takiej dziury konieczny jest zabieg polegający na przesunięciu płata dziąsła. 2) Przeczytanie tekstu o zagrożeniach związanych z usuwaniem ósemek i podpisanie zgody na usunięcie ósemki. 3) Wstrzyknięcie znieczulenia. Mi wstrzyknięto dwa razy: od strony policzka ( jeden centymetr) i od strony języka ( mniej niż jeden centymetr sześcienny substancji znieczulającej). 4) Odczekanie, aż znieczulenie zacznie działać. 5) Ponieważ poszedłem do Akademickiej Polikliniki przy Zakładzie Chirurgii Stomatologicznej AM Wrocław przy ulicy Krakowskiej 26, najpierw próbował mi usunąć ósemkę student o imieniu Mateusz ( piąty rok. Mówił, że usuwa zęby od trzeciego roku na zajęciach z Chirurgii Stomatologicznej. Dwa, trzy zęby na tydzień). Potem lekarz. Musiałem czekać na lekarza jakiś czas, bo mieli tylko jednego lekarza. Z drugim coś się stało. Lekarz sprawnie usunął mi lewą górną ósemkę. Potem pokazał mi wtórną próchnicę na lewej górnej ósemce. Dostałem zęba na pamiątkę. Zabronił od razu zakładać szynę odciążającą staw skroniowo-żuchwowy. Włożył mi tampon w miejsce wyrwanego zęba i kazał tampon usunąć po pół godziny. Powiedział, że zabieg poszedł dobrze . Kazał mi dmuchać przez nos przy otwartych ustach, żeby sprawdzić czy nie ma dziury do zatoki szczękowej. Stwierdził, że dziury nie ma. Po zabiegu czułem trochę ból w miejscu wyrwanego zęba i miałem przez jakiś czas krwawienie. Dzisiaj czuję jescze trochę lekki ból. Nie widzę, żadnych problemów po ekstrakcji ósemki. Kolega mi mówił, że jego dziewczynie usuwali ósemkę i miała przez tydzień spuchnięte . U mnie nie ma takiego problemu. Przez dwie godziny po ekstrakcji zęba nie wolno nic jeść. Źle jest pić i jeść gorące po ekstrakcji. Można jeść i pić zimne. W razie bólu zalecają przyjęcie leków przeciwbólowych (na przykład Ibuprom chyba). Należy zgłosić się do kontroli po tygodniu i dwóch tygodniach po usunięciu zęba.

Dziękuję.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz