poniedziałek, 17 maja 2010

Autobiograficzność.

Według Philippe'a Lejeune'a (tekst pod tytułem"Pakt autobiograficzny") z autobiografią mamy doczynienia wtedy i tylko wtedy gdy: w tytule dzieła, albo w jego początkowych częściach autor wyraźnie zaznacza, że tekst jest historią jego losów, przykładem może być tytuł " Historia mojego życia" albo "Moje dzieje" lub narrator, autor i główny bohater to ta sama osoba, mająca to samo nazwisko. Nie ma autobiografii bez nazwiska autora. Nazwisko autora to ten fragment tekstu, który bezpośrednio wskazuję na konkretną os0bę poza tekstem. Co myśli Philippe Lejeune o autobiografii? Jeśli autor w tytule dzieła, bądź w początkowych jego fragmentach nie określił, że tekst opowiada o jego życiu i narrator, główny bohater oraz autor nie są tą samą osobą, ale istnieje jakaś analogia między losami głównego bohatera tekstu i autora, mamy do czynienia z powieścią autobiograficzną. Czym jest pisarstwo intymne i jakie gatunki należą do pisarstwa intymnego? O czym jest tekst Philippe Lejeune'a pod tytułem "Pakt autobiograficzny"? Czym różni się powieść od autobiografii?
Wstałem około siódmej. Dwa razy robiłem ćwiczenia szerokiego wymawiania samogłosek. Czy jak otwieram maksymalnie buzię, to mam ból w stawie skroniowo-żuchwowym? tak i mi trochę strzela w prawym stawie, gdy wykonuję kuliste ruchy językiem po przednich zębach. Byłem dzisiaj w Katedrze Świętego Jana Chrzciela. Coś mi strzeliło w okularach i to jest prawda. Chyba będę musiał sobie kupić nie stare, tylko nowe okulary(ciekawe ile kosztują nowe okulary. Te okulary, które mam to są moje pierwsze okulary, kupione pod koniec podstawówki i to jest prawda. Kiedyś nosiłem jeszcze szkła kontaktowe, szczególnie, gdy grałem w koszykówkę ). Dzwoniłem do Zakładu Zaburzeń Narządów Żucia, żeby prosić o wydanie dokumentacji choroby stawu skroniowo-żuchwowego, ale nikt nie odbierał( koło 12:30). Pada i pada i pada. Chciałem iść biegać. Ale deszcz jakoś bardzo mocno przeciwstawia się samej idei biegania. Robię pracę magisterską. Chce napisać coś o autobiograficzności tekstów pod tytułem "Mój Pionowy Świat" i "Wspinaczka". Taki rozdział. Autobiograficzny. Podoba mi się ta piosenka i ten głos http://www.youtube.com/watchv=yYkg6styqfM&feature=related. Lubię isntrument o nazwie dudy(bo to się chyba tak nazywa). Dziękuję



Marcin

Marcin (21:41)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz