sobota, 15 maja 2010

"Pakt autobiograficzny"

Młoda Katarzyna Groniec, która w musicalu pod tytułem "Metro"(reżyserowanym przez Józefowicza, nie pamiętam jak on ma na imię... - Janusz) śpiewa piosenkę pod tytułem "Szyby" i naprawdę."Pytają wszyscy skąd jesteś i co robisz. To im wystarczy, że imię jakieś masz. Nie próbuj opowiadać i mówić im o sobie. Bo zamiast Ciebie oni widzą twarz". Tak to się zaczyna. Młoda Katarzyna Groniec ze swoim głosem. Wstałem około siódmej. Bieganie, gimnastyka, szerokie wymawianie samogłosek dwa razy. I to jest prawda. Czytałem wywiad z Piotrem Pustelnikiem po zdobyciu korony himalajów. Piotr Pustelnik(znany himalaista polski) zakończył wspinaczkę na szczytach ośmiotysięcznych. Tak powiedział. Twierdzi, że już nie będzie organizował wypraw na ośmiotysięczniki. Ale w góry jeszcze wróci. Piotr Pustelnik. Człowiek, który pięć razy próbował zdobyć szczyt o nazwie Annapurna. Wszedł dopiero za piątym razem i mówi, że to był jego najtrudniejszy szczyt. Annapurna i Annapurna.
Czytam do pracy magisterskiej tekst, który pożyczył mi mój promotor. Philippe Lejeun"Wariacje na temat pewnego paktu", tu rozdział pod tytułem "Pakt autobiograficzny", w którym autor próbuje zdefiniować pojęcie autobiografii. "Mój pionowy świat" Jerzego Kukuczki to tekst autobiograficzny i "Wspinaczka" też jest fragmentami autobiograficzna( są fragmenty tekstu, w których są wypowiedzi samego Anatolija Bukrjejewa o sobie). Dziękuję.



Marcin

Marcin (21:36)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz