czwartek, 13 maja 2010

Piosenka księżycowa

Aneta Lipnicka, która to wykonuje nie ma nędznego głosu, tylko dobry.


"Śpisz pięknie tak
Po kątach cisza gra
Szkoda słów...
Resztę dopowie księżyc
Śpisz, staram się
Oddychać szeptem
Pościel jeszcze pachnie
Ogniem naszych ciał



Kiedyś znajdę dla nas dom
Z wielkim oknem na świat
Znowu zaczniesz ufać mi
Nie pozwolę Ci się bać
Kiedyś wszystkie czarne dni
Obrócimy w dobry żart
Znowu będziesz ufał mi

Teraz śpij...



Wiem, dobrze wiem
Potrafię ranić tak jak nikt, przykro mi
Nie wiem co robić, gdy płaczesz
Już nie śmiejesz się - jak kiedyś
Wszystko jest inaczej...
Kolejny raz proszę Cię o ostatnią szansę



Kiedyś znajdę dla nas dom
Z wielkim oknem na świat
Znowu będziesz ufał mi
Nie pozwolę Ci się bać
Kiedyś wszystkie czarne dni
Obrócimy w dobry żart
Znowu będziesz ufał mi

Teraz śpij...


Tak pięknie..."



DZiekuję



Marcin

Marcin (18:04)







Biblioteka na Krakowskiej 26




Raczej się nędznie czuje. Pojechałem do Biblioteki w Katedrze Protetyki przy ulicy Krakowskiej 26 w celu zapoznanie się tekstem autorstwa Okesona pod tytułem "Leczenie dysfunkcji narządów żucia i zaburzeń zwarcia". Pomyślałem, że dobrze jest wiedzieć na co się choruje. Przeczytałem tylko kilka stron( od strony 337 do strony 343). Rozdział pod tytułem "Leczenie układu ruchowego, narządu życia". O czym to jest? Zaburzenia narządów żucia mogą być p0ołączone z innymi chorobami. Czasem zaburzenie narządów żucia, to chorba pierwotne a czasem wtórna(spowodowana przez inne schorzenie). Istnieje kilka dolegliwości związanych z narządem żucia: Stan Zapalny Stawu Skroniowo-Żuchwowego, Patologiczne ograniczenie ruchomości żuchwy, Zaburzenie w obrębie mięśnia żucia, Zaburzenie głowy żuchwa-krążek. Niektóre z tych zaburzeń nawzajem się implikują. Na przykład może być tak, ze zaburzenie głowa żuchwy-krążek powoduje zaburzenie w obrębie mieśnia żucia i odwrotnie. Zaburzenie kompleksowe głowa żuchwy-krążek może powodować powstawanie stanu zapalnego. Zaburzenie w obrębie mieśnia żuchwy może powodować patologiczne ograniczenie ruchomości żuchwy. Jakaś studentka pytała mnie czy ja wiem gdzie tu można wydrukować pewne rzeczy i naprawdę tak mnie zapytała jakaś studentka jak czytałem tekst Okesona w bibliotece. Powiedizłąem, że nie wiem. Pani w bibliotece mi powiedziała, że nie muszę zostawiać legitymacji i że studenci Uniwersytetu mogą korzystać na miejscu z książek biblioteki przy ulicy Krakowskiej 26. Istniejej dużo sposobów leczenie stawu. Człowiek, który zabiera się za leczenie(lekarz) powinien znać wszystkie teksty nuakowe na ten temat zanim zacznie leczyć. Współczesne metody leczenie stawu różnią się od siebie. Człowiek zajmujący się leczeniem stawu powinien wziąć pod uwagę wszystkie złe i dobre strony danej kuracji. Złe strony danej kuracji czasem są przemilczane w tekstach nuakowych( nie mówi się o nich). Istnieją mniej i bardziej popularne metody leczenia stawu. Są metody stasowane przez lekarzy w danym regionie(jakby związane z danym regionem) chociaż nie ma dowodów na powiązanie miedzy typami schorzeń stawów skroniowo- żuchwowych a regionami. Wybór metody leczenie stawu zależy też od specjalności lekarza, który zajmuje się leczeniem: chirurdzy stosują metody chirurgiczne, stomatolodzy swoje metody. Dotychczas opublikowano wiele tekstów o zaburzeniach narządów żucia, ale teksty te zawierają błędy metodologiczne. Jest mało tekstów bez błędów metodologicznych dotyczących tego zagadnienia. Badania powinny opierać sie na ujednoliconych systemach klasyfikacyjnych i diagnostycznych. Metoda leczenia powinna być dobrana do typu schorzenia. Do niedawna pacjenci z zaburzeniami Układu Ruchowego Narządu Żucia byli leczeni jak pacjenci z zaburzeniami stawu skroniowo- żuchowego( a to nie to samo). Dobrze jest określić jaki dany pacjent ma typ schorzenia, żeby dobrać dla niego dobre leczenie. Istnieją przyczyny zaburzeń narządów żucia, które trudno zdefiniować i wyeliminować( na przykład stres jest ciężko wyeliminować czasem). Jeśli czynnik stresowy dominuje jako przyczyna schorzeń to źle jest opierać leczenia na leczeniu stomatologicznym, tylko trzeba iść do psychologa, żeby wyeliminować stres. Istnieją nieopisane dotąd przyczyny zaburzeń narządów żucia i dlatego czasami leczenie jest nieskuteczne. Jakie są dwie grupy sposobów leczenie zaburzeń układu ruchowego narządów żucia? odwracalne( ich skutki da sie odwrócić). Nieodwracalne( nie da się ich skutków odwrócić) TRudno jest porównywać różne metody leczenia układu ruchowego narządu żucia, bo są bardzo zróżnicowane. Metody odwracalne i nieodwracalne mają skuteczność w leczeniu 75-80%. Wypisałem sobie z tabeli jakie metody były stosowane w historii przez różne zespołu lekarzy. Są tam takie metody jak: ćwiczenia, leki, fizykoterapia, szyna zwarciowa, biofeedback( cokolwiek to znaczy), poradnictwo, korekta zwarcia, relaksacja( cokolwiek to znaczy), TENS(nie wiem co to jest), Odbudowa, kondylotomia, wysoka kondylektomia, Meniscektomia, Discektomia, Chirurgia SSŻ, Chirurgia ortodontyczna, Fałdowania, artroskopia, artrocenteza. Najpierw stosuje się metody leczenia odwracalne a potem nieodwracalne. Leczenie definitywne i wspomogające. Pytałem panią w rejestracji czy mają tam logopedę(bo mi jedna pani logopeda powiedziała, że na Krakowskiej 26 jest logopeda leczący na Narodowy Fundusz Zdrowia) ale się okazało, że nie ma tam logopedy(pani w okienku mi powiedziała, że to nie ta specjalizacja). Co dzisiaj robiłem? Raczej będznie się czuję i to jest prawda. Ciągle czekam na cud a raczej na wizytę u ortodonty w szpitalu przy ulicy Borowskiej. Dziękuję.



Marcin

Marcin (16:43)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz