sobota, 6 listopada 2010

Po usunięciu górnych ósemek.

Po usunięciu dwóch górnych ósemek ogólnie czuje się gorzej (pierwszego dnia po) i inaczej. Patrzę na model mojej szczęki i widzę, że obie górne ósemki kontaktowały się z dolnymi siódemkami i ósemkami – pół na pół ( ja mam cofniętą żuchwę – tyłożuchwie) . Może teraz w tym miejscu nie ma podparcia i przez to czuję się inaczej. Na pewno istnieje różnica po usunięciu ósemek. Jakoś gorzej mi się oddycha. Podejrzewam, że z czasem się do tego przyzwyczaję, bo człowiek się przyzwyczaja. Padał dzisiaj deszcze, mimo to poszedłem na rower ( sobota to u mnie dzień rowerowy). Ciężko mi się jechało po usunięciu tych ósemek. Pojechałem z Kozanowa ulicą Lotniczą w stronę Glinianek. Przed Gliniankami skręciłem w lewo. Pojechałem w stronę cmentarza na Jerzmanowie. Potem w stronę Lotniska Strachowice, albo Starachowice i na Nowy Dwór, koło domu handlowego Astra. Przez Park Zachodni wróciłem na Kozanów. Cały czas miałem ubrany płaszcz przeciwdeszczowy. Dżinsy mam całe mokre. Zastanawiam się jak to będzie podczas leczenia ortodontycznego, gdzie przesuwane są zęby( to dopiero jest zmiana sił działających na szczękę). Pamiętam, że na skrzyżowaniu ulicy Lotniczej i Metalowców chyba podszedł do mnie niebieskooki, starszy pan z laską w czapce z daszkiem i pytał: Jaki dzisiaj jest dzień? Ja mu powiedziałem, że to jest dobre pytanie i muszę pomyśleć. Pomyślałem i powiedziałem, że sobota. On powtórzył sobota i powiedział dziękuję bardzo (chyba dziękuje bardzo) i poszedł.
Nie to, że nie no, tylko no.
Co jest dla mnie ważne? Odpowiedź na pytanie czy opłaca się leczyć zęby za granicą. Czy tam mają większą jakość usług medycznych (Niemcy, Anglia, Włochy, Francja)? Ja nie wiem, czy u nas są operacje na wysokim poziomie, czy nie. Chce mieć to zrobione jak najlepiej. I nie wiem, czy za granicą lepiej wykonują te osteotomie strzałkowe żuchwy. Może to u nas dobrze robią? Nie wiem, bo nigdy nie badałem jakości zabiegów operacyjnych w Polsce i za granicą. Żeby podjąć dobrą decyzję muszę poznać wszystkie możliwości leczenie zębów.

Dziękuję.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz