piątek, 5 listopada 2010

Usunięcie zęba 1/8

Po osunięciu dwóch górnych ósemek człowiek z problemem ze stawem skroniowo-żuchwowym i skomplikowaną wadą zgryzu o nazwie tyłożuchwie czuje się zupełnie inaczej. Uczucie jakby się miało więcej miejsca w szczęce. Czułem też trochę takie duszności ( Nie wiem od czego. Dawniej jak nie nosiłem szyny odciążającej staw, czułem też często takie duszności. Przy wadzie zgryzu ma się nieprawidłowe oddychanie – przez usta i jest ucisk na kręgosłup szyjny). Nie jest tak, żeby nie było różnicy, tylko jest wyraźna różnica po osunięciu dwóch górnych ósemek. Wydawało mi się, że czułem się gorzej, bo mam luźniejszą szczękę, ale z drugiej strony jest trochę luźniej. Pierwsze wrażenie było, że źle się czułem. Ale to może mi się wydawać. Zęba 1/8 usuwała mi studentka o imieniu Kasia (chyba brązowooka). Pani doktor poluzowała zęba i Kasia usunęła. Pomyślałem sobie, że od studenta medycyny więcej się wymaga niż od studenta innych dziedzin. Oni muszą mieć wiedzę, bo to co robią jest bardzo odpowiedzialne. Gdyby studentka Kasia źle przygotowała się do zajęć, to źle by mi usunęła zęba i były by złe konsekwencje dla zdrowia ( A zdrowie jest ważne). Oba zęby mądrości były usuwane w Zakładzie Chirurgii Stomatologicznej przy ulicy Krakowskiej 26. Dziękuję. Wstałem dzisiaj o godzinie piątej, żeby dojechać tam na godzinę ósmą. Byłem tam po ósmej. Rowerem.

Przypomniałem sobie taki tekst Miłosza. Esej, którego nie czytałem: „Zniewolony umysł” i naprawdę sobie przypomniałem. Kiedyś to przeczytam. Jeśli nie zapomnę.

Pomyślałem, że w państwie o ustroju kapitalistycznym, tworzą się duże podziały społeczne wynikające z różnic w zamożności obywateli. To powoduje, że ludzie mniej zamożni, źle patrzą na tych zamożniejszych. Dlatego trzeba pomyśleć o rozwoju instytucji socjalnych. O tym powinni myśleć ci zamożni. Im powinno zależeć na zmniejszeniu tych podziałów, żeby ludzie biedni mogli funkcjonować w godnych warunkach. I to jest zrozumiałe. Tak po prostu sobie miałem ochotę pomyśleć, to sobie pomyślałem. Moi rówieśnicy harują a ja tu sobie myślę( Pracują, pracują, pracują). Nie pojechałem dzisiaj na rehabilitacje do Creatora, bo jestem po ekstrakcji zęba 1/8 i przebywam w domu. Pani doktor prowadząca zajęcia sprawdzała mi, czy nie ma dziury do zatoki szczękowej. Zatkała mi nos ręką i kazała dmuchać przez nos i nie było dziury do zatoki szczękowej. Przy ekstrakcji ósemki może być taka dziura. Na koniec taka zachęta: Nie bójmy się rozmawiać o problemach. O problemach trzeba rozmawiać. Źle jest się zamykać z problemami. Różni ludzie mają różne problemy i można się wymieniać informacjami. Internet stwarza ogromne możliwości komunikacyjne. Na prawdę. Dziękuję.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz