niedziela, 25 kwietnia 2010

Akademicka Pielgrzymika na Jasną Górę

Byłem wczoraj na 74 Akademickiej Pielgrzymce na Jasną Górę. O godzinie 4:25 wyjechałem autobusem linii 245(linia nocna) w stronę Galerii Dominikańskiej. O godzinie 5:30 wyjechaliśmy pięcioma autokarami spod Duszpsterstwa. Pamiętam, że wpłaciłem 20zł Merlenie, powiedziała mi, ze jestem wpisnany do autobusu numer "pięć", wcześniej rozmawiałem z Markiem. W autobusie dostałem tekst godzinek od Kamila. Hasło Pielgrzymki brzmiało: " Kochać nie zawsze znaczy to samo" . To była pielgrzymka 74. Po przyjechaniu poszedłem przed klasztor Jasnogórski i zobaczyłem wielu strażaków( równoczesnie z Akademicką Pielgrzymką, był zjazd strażaków). Robiłem zdjęcia. O godzinie 11:30 w sali ojca Augustyna Kordeckiego(to ten od obrony Jasnej Góry w 1655 jeśli dobrze pamiętam. "Potop szwecki") byłem na prelekcji pod tytułem" Małżeństwo nie jest dla tchórzy". Prowadził mężczyna( a nie kobieta) - Sylwester Laskowski. O czym on mówił? 1) Dobrze jest komunikować się z osobami starszymi i dowiadywać się od nich różnych rzeczy( na przykład w sprawie małżeństwa), bo oni mają doświadczenie. 2) Trzeba tak myśleć o swoim życiu, aby być szczęśliwym, nie tylko chwilowo, teraz, ale potem - na starość też. Trzeba zadać sobie pytanie, czy ta droga, którą wybrałem da mi szczęście za dziesięć, dwadzieścia lat(to jest argument za tym, żeby zakładać rodzinę). 3) Ludzie potrzebują relacji z innymi. 4) Im bliższa jest relacja, która ulegnie rozpadowi, tym człowiekowi jest trudniej. 5)Złą relację trzeba przerwać. 6) Chodzenie ze sobą jest po to, żeby się poznać. 7) Dobrze jest mieć jedną dziewczynę na stałe a nie ciągle zmieniać, bo wtedy ludzie będą traktowali taką relację poważnie(to są tezy tego pana, który wygłaszał konferencje). 8) Dobrze jest się przyznawać publicznie do swojej dziewczyny. 9) Pierwszy okres miłości - zauroczenie, to czas, kiedy przecenia się zalety obiektu swoich uczuć, a nie widzi się wad. Można ten okres dobrze wykorzystać, bo wtedy człowiek jest w stanie wszystko zrobić dla drugiej osoby(ma w sobie w związku z tym dużo energii) i można wtedy walczyć ze swoimi wadami dla tej drugiej osoby.10) Małżeństwo daje człowiekowi rozwój. 11) Ten pan, który to prowadził miał żonę o imieniu Magda, którą poznał w jakiejś grupie modlitewnej chyba i najpierw był siatkarzem a potem został gitarzystą (jeśli dobrze pamiętam). 12) W życiu trzeba się na coś zdecydować(przez jakiś czas nie wiedział, czy być siatkarzem, czy gitarzystą). Po wyjściu z konferecji spotkałem kolegę Witka, który dnia 23.04.2010 jechał z grupą ludzi z DA Wawrzyny rowerem na Jasną Górę. Pytałem, o której godzinie wczoraj przyjechali do Częstochowy. Witek powiedział, że o godzinie 21:00 przyjechali(dobrze im się jechało). Witek stał ze znajomymi. Zapamiętałem Jaśka. Potem poszedłem coś zjeść. Zjadłem kanapki, które sobie przygotowałem. W toalecie umyłem zęby i założyłem moją szynę dolną. Poszedłem robić zdjęcia na terenie miasta o nazwie Częstochowa. Była dobra pogoda. Na końcu Częstochowy poćwiczyłem głośno szerokie wymawianie samogłosek. Poszedłem zjeść obied do baru, w którym jadłem dobrą zupę podczas wakacji 2009, ale bar był zamknięty. Poszedłem zrobić zakupy w Hipermarkecie( kupiłem jogurt truskawkowy, dużą wodę "Żywiec zdrój"truskawkową i małego "sewendejsa" razem 5zł i 77 groszy. ). Pracownik ochrony nakleił mi nalepkę na plecak, dzięki czemu mogłem wejść z plecakiem na teren hipermarketu. Spotkałem diakona Macieja, który przewodniczy grupie rowerowi na Jasną Górę. Powiedział mi, że jechało im się dobrze, trochę wiało, wyjechali z Wrocławia chyba o godzinie 6:30(chyba. Nie pamiętam, czy o godzinie 6:30, czy o godzinie 7:30, ale chyba o godzinie 6:30). Diakon pytał czy idę na Mszę Świętą. O godzinie 18:30 rozpoczęła się Msza Święta. Pamiętam, że przewodniczył ksiądz Kardynał Stanisław Dziwisz. O czym było kazania ksiądza kardynała Stanisława Dziwisza? 1) Jakie były cechy papieża Jana Pawła II? Był wymagającym przejacielem. Wymagał od swoich przyjaciół. Mówił, że młodzi ludzie są przyszłością świata. Zależało mu na kontakcie z młodymi. Mówił im, że to oni są odpowiedzialni za kształt przyszłości. 2) Bez wiary w Boga, życie człowieka nie ma sensu(takie były jego tezy) 3) Człowiek jest wolny i może wybrać życie z Bogiem lub życie bez Boga. 4) Dobrze jest sobie pomagać 5) Dobrze jest gdy jest jedność. O godzinie 21:00 w Kaplicy Matki Bożej był Apel Jasnogórski. Po apeklu były rozważania na temat miłości. 1) Co to jest miłość? Bezinteresowny dar z siebie dla drugiego człowieka. 2) Obecnie, często źle rozumie się pojęcie miłości. 3) Papież Benedykt XVI mówił o tym, żeby nie rozdzielać dwóch rodzajów miłości: eros i agappe. Miłość początkowo ma charakter fascynacji i jest porządająca( eros) z czasem przeradza się w chęć dawania z siebie dobra dla drugiego(aggape). O godzinie 22:00 wyjechaliśmy do Wrocławia. Jak przyjechaliśmy to dostałem od Kamila jakiś medalik. Pamiętam, że o godzinie 1:45 wyjechałem autobusem linii 253 ( linia nocna) w stronę Pilczyc(o której godzinie byliśmy we Wrocławiu?). Dzisiaj spałem do gdziny 11:00. Na mojej galerii internetowej www.picasagoogle.com/mrcnkzk/ można zobaczyć trochę zdjęć/ DZiękuję.


Marcin



Marcin (17:26)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz