wtorek, 8 czerwca 2010

"Bądźcie płodni i rozmnażajcie się"

Co się dzieje w rynku wrocławskim? Są trzy wystawy: Tragedia na Haiti (koło Empiku); o wrocławianach, Wrocławiu i ludziach, którzy odwiedzali Wrocław( koło Ratusza, widziałem zdjęcie Jana Pawła II); O organizacjach młodzieżowych, które przeciwstawiały się władzy socjalistycznej. Jedną z tych organizacji było MKO(Międzyszkolny Komitet Oporu. Na mojej galerii można zobaczyć zdjęcia tych wystaw. Bo to są wystawy a nie nie są. Dostarczyłem dzisiaj dokumentację mojej choroby(zaburzeń stawu skroniowo-żuchwowego i wady zgryzu) do dziekanatu w budynku Wydziału Filologicznego. Pani w dziekanacie mi powiedziała, że drugi raz zapomogi na to samo nie dostanę. Sprawdzała, to wczoraj w przepisach. Zostawiłem indeks politechniczny i filologiczny w dziekanacie w celu przepisania ocen z lektoratów z języka obcego z indesku politechnicznego do indeksu na Filologii Polskiej. Robiłem zdjęcia w rynku. Oglądałem fotografię na galeriach internetowych ludzi, których kiedyś znałem. Dzwoniłem do przychodni w celu zarejestrowania się do lekarza pierwszego kontaktu, żeby lekarz pierwszego kontaktu wypełnił mi wniosek o przyznanie niepełnosprawności ze względu na zniszczony staw i wadę zgryzu, ale nie było miejsc na dzisiaj. Pani w słuchawce niskim głosem mi powiedziała, że dzisiaj nie ma już miejsc i że zawsze w piątek jest u nich rejestracja na następny tydzień (można się zerejetrować na wizytę do lekarza na przyszły tydzień).

Wczoraj czytałem fragment Ksiągi Rodzaju ( początek): Piątego dnia Bóg stworzył ptaki i organizmy żyjące w wodzie ( w tym potwory morskie) i widział, że były dobre i błogosławił im: "Bądźcie płodne i rozmnażajcie się". Szóstego dnia stworzył zwięrzeta. Jakie rodzaje zwierząt są wymienione w Biblii? Zwierzęta pełzające, dzikie zwierzęta i bydło (Dlaczego właśnie taki podział? nie wiem ). Po czym stworzył człowieka. Człowiek jest obrazem Boga. Bóg stworzył kobietę i mężczyznę. Błogosławił im: "Bądźcie płodni i rozmnażajcie się, abyście zaludnili Ziemię i uczynili ją sobie poddaną...".

O czym to jest?

Moja refleksja o służbie zdrowia. Żaden lekarz nie jest osobą wszechwiedzącą, która zna odpowiedzi na wszystkie pytania. Ja mam taką cieżkość z oddychaniem przez nos (jak biegam, to mi to przeszkadza). Często oddycham przez usta. Poszedłem z tym do kilku laryngologów i każdy mówił co innego. Jeden powiedział, że potrzebna jest operacja na przegrodę nosową, inny żeby nie robił operacji na przegrodę nosową, bo jest nie p0trzebna. Każdy laryngolog mówił inaczej. I ja to rozumiem, bo lekarz jest tylko zwykłym człowiekiem i on może próbować poprawić sytuację chorego w taki czy inny sposób, ale tak naprawdę nigdy nic do końca nie wiadomo. Każde leczenie jest tylko próbą zmiany na lepsze. Tak ja o tym myślę. Zrobiłem sobie tę operację na przegrodę nosową. I się okazało, że nie bardzo mi się sytuacja poprawiła z oddychanim przez nos Pomyślałem trudno widocznie, to nie jest wina przegrody nosowej, że mi się tak ciężko przez nos oddycha. No bo jak zrobiłem operację i nic się nie poprawiło. Ale zacząłem jeździć do larygologa w Warszawia z tym problemem. Na początku mówił, że u mnie żadna nowa operacja na nos nie jest potrzebna. Chciał sprawdzić zatoki. Kazał zrobić tomograf komputerowy zatok. Na podstawie tomografu komputerowego zatok powiedział, że moja przegroda nosowa z przodu jest wyprostowana, ale z tyłu jest krzywa i od tego mogę mieć trudności z oddychaniem przez nos, mimo, że miałem już jedną operację na nos. Zaproponował mi nową operację na nos. I to jest prawda.Tej drugiej operacji na nos jeszcze nie miałem ( mam ją mieć w wakacje 2010). A mi się ciągle źle przez nos oddycha i mam jednocześnie rozwalony staw skroniowo-żuchwowy i już nic nie wiem. Jakie są moje refleksje o służbie zdrowia?

Dziękuję.



Marcin



Marcin (20:36)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz