piątek, 4 czerwca 2010

Literatura powinna tętnić życiem

Robiłem pranie. Dzisiaj zrobiłem pranie i to jest prawda. Wczoraj, gdy rozbierałem sweter wracając z DA Wawrzyny( bo zrobiło się ciepło), trzymałem kurtkę w prawej ręce. Z kieszeni kurtki wypadł mi apatar fotograficzny i uderzył o ziemię. Aparta działa. Nie zepsłu się. Ale zniszczyła się plastikowa płytka zasłaniająca komorę z bateriami. Czy ja nie wiem jak to nazwać. I teraz mi baterie wypadają z aparatu cyfrowego Sony Cyber Shot DSC W-1. Źle. Muszę naprawić plastikową płytkę zamykającą do komory z bateriami. Tymczasowo założyłem gumki na płytkę i jakoś się trzyma. Aparat działa. Ale trzeba to naprawić. Ostatnio dużo robiłem zdjęć. Lubię robić zdjęcia.

Powiedziałem sobie, że zacznę trochę czytać Biblię. Księga Rodzaju. Początek: 1) Bóg stwarza Niebo i Ziemię. Ziemia jest bezładem i pustkowiem. Ciemność panuje nad wodą. Duch Boży unosi się ponad wodami. 2) Bóg stwarza jasność i ciemność. Jasn0ść nazywa dniem a ciemność nocą. 3) Bóg stwarza sklepienie i oddziela wody pod sklepieniem od wód nad sklepieniem. Sklepienie Bóg nazywa niebiem [tu pojawił się pierwszy problem: Jest powiedziane, że Bóg na początku stwarza Niebo i Ziemię a potem, że stworzył sklepienie, które nazwał niebiem. Czy Bóg dwa razy stwarzał niebo? Jak to jest? Pomyślałem, że pierwsze nazwa Niebo może się odnosić do Nieba, jako miejsca przebywania umarłych - Niebo jako miejsce gdzie mieszka Bóg. Natomiast sklepienie nazwane niebiem, to jest to niebo, które widzimy, gdy popatrzymy do góry. Błękitne niebo]. 4) Bóg umieszcza wszystkie wody w jednym miejscu i stworza powierzchnię suchą. Powierzchnię suchą nazywa lądem a wody morzem. Na lądzie stwarza rośliny(drzewa dające owoce i trawy). I widzi, że wszystko co stworzył jest dobre. 5) Stwarza ciała niebieskie: mniejsze, żeby rzadziło nocą i większe, żeby rządziło dniem. Gwiazdy powstają. Funkcją ciał niebieskich jest odmierzanie czasu: pór dnia i pór roku. O czym to jest?

Byłem dzisiaj biegać o dobrze mi się biegało. Myślę o pracy magisterskiej(tu stoje w miejscu. Nie wiem co dalej pisać). Napisałem wiadomosć pocztową do promotora, z pytaniem: kiedy muszę oddać pracę magisterską?. Mam trochę alegrię. Myślę o kupieniu taniego roweru. Robiłem pranie. Potem wszystko wywiesiłem na balkonie.

Literatura ma mówić o życiu. Literatura jest zakorzeniowna w życiu i wyrasta z życia. Literatura to życie. Życiu trzeba nadać znaczenie. Każdej czynności. Wtedy nabiera ono sensu. Literatura powinna tętnić życiem. Dziękuję.



Marcin

Marcin (18:52)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz