poniedziałek, 14 czerwca 2010

"Wielka encyklopedia gór i alpinizmu."

Byłem dzisiaj w kościele ojców Paulinów przy ulicy Świętego Antoniego. Byłem w rynku i fotografowałem autobus (koło pręgierza) związany jakoś bardzo mocno z kampanią wyborczą Bronisława Komorowskiego. Dostałem ulotkę wyborczą Bronisława Komorowskiego. Jego hasło wyborcze to" Zgoda buduje" . Dał mi ją chłopiec a nie dziewczyna. Byłem przedłużyć rodzinną legitymację zdrowia na Politechnice. Sfotografowałem samolot i jeden helikopter, stojące na dziedzińcu koło budynku "D1" Politechniki Wrocławskiej. Byłem w Gmachu Głównym Politechniki. Byłem w Zakładzie Narod0dowym imienia Ossolińskich. Czytałem tekst pod tytułem "Wielka encyklopedia gór i alpinizmu" pod redakcją państwa Kiełkowskich ( oni mieszkają w Niemczech i oboje zajmują się turystyką wysokogórską. Mówię o Kiełkowskich). Widziałem gablotę o wyprawie w Himalaje w budynku "D1" Politechniki Wrocławskiej. Boli mnie prawe kolano, chyba przeciążyłem podczas biegania. Muszę rozciągnąć ścięgna i mięśnie na nogach. Myślę o kupnie roweru (taniego górskiego MTB. Używanego Gianta, Wheelera, Treka, Scotta lub Meridę na osprzęcie Shimano [tylko nie Sisy] w cenie 200-350zł. Na Allegro). Mam przemeblowany pokój. Teraz robię pranie.

Książka pod tytułem " Wielka encyklopedia gór i alpnizmu" jest chyba siedmotomowa. Pierwszy tom, to "Wprowadzenie" (są tu wyjaśnione różne terminy związane ze wspinaczką i wspinaniem: Himalaizm, alpinim, hak, uprząż, czekan, historia wpsianczKi wysokogóskiej i wiele innych). Druga część to "Góry Azji". Trzecia "Góry Europy". Czwarta to " Góry Ameryki". Kolejnych tomów nie widziałem w Ossolineum. Moim zdaniem jest t0 dobry tekst o charakterze encyklopedii. Bardzo szczegółowy. Bardzo dokładny. Dla każdego szczytu jest omówiona cała historia wspinaczek ( nie tylko na szczyt gówny, ale też na pobliskie wierzchołki. Są wyróżnione przejścia zimowe i dokonane przez Polaków. Są wymienione trasy na szczyty). Są dobre zdjęcia z wypraw górskich. Znalazłem tekst, który umożliwi mi dobre napisanie rodziału do pracy magisterskiej o historii wspinaczek wysokogórskich ( zaczynając od zdobycia Mont Blanc w roku 1786) i o podstawowych terminach związanych ze wspinaczką i górami.

O "Wielkiej encyklopedii gór i alpinizmu" dowiedziałem się z Internetu. I to jest prawda.

Teraz dobre są truskowki do jedzenia. Naprawdę.

Dziękuję.





Marcin

Marcin (19:59)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz