czwartek, 17 czerwca 2010

"Bo tutaj jest jak jest..."

Byłem dzisiaj biegać na stadionie przy ulicy Lotniczej. Przy bieganiu oddycham przez usta. Razem ze mną biegała grupa młodych biegaczy pod okiem dwóch trenerów jednego starszego i drugiego młodszego. Ciągle wysyłam mail'e i szukam istytucji, która pomogła by mi sfinansować moje leczenie ortodontyczne przygotowujące do operacji prostowania wady zgryzu. I to jest prawda. Potrzebuje tego leczenia. Myślę, że po wyprostowaniu wady zgryzu, mój staw skroniowo-żuchwowy na pewno będzie lepiej funkcjonował, bo inaczej rozłożą się siły działające na staw. Byłem dzisiaj w Zakładzie Narodowym Imienia Ossolińskich. W Czytelni Głównej czytałem tekst "Wielka encyklopedia gór i alpinizmu" pod redakcją Kiełkowskich. Jakie są wysokści najwyższych szczytów świata według "Wielkiej encyklopedi gór i alpinizmu":

1) Mount Everest 8848 metrów.

2) K2 8611 metrów

3) Kangchenjunga 8586 ( słyszłałem o 8598 metrów)

4) Lhotse 8501 metrów (ja słyszałem o 8511 metrów)

5) Makalu 8485 metrów ( słyszałem o 8463 metry)

6) Oho Oyu 8201 metrów ( słyszałem 0 8153metrów)

7) Dhaulagiri 8167 metrów

8) Manaslu 8157 metrów

9) Nanga Parbat 8126 metrów ( słyszałem o 8125 metrów)

10) Annapurna 8091 metrów

11) Gasherbrum I 8080 metrów ( słyszałem o 8068 metrów)

12) Broad Peak 8051 metrów ( słyszałem o 8047 metrów)

13) Gasherbrum II 8034 metry ( słyszałem o 8035 metrów)

14) Shisha Pangma 8012 metrów ( słyszałem o 8013 metrów)

Trzeba powiedzieć, że istnieją rozbieżności w podowaniu wysokości najwyższych szczytów świata. "Wielka encyklopedia gór i alpinizmu" pod redakcją Kiełkowskich (Tom pierwszy pod tytułem "Wprowadzenie") podaje, że w ostatnich latach( Encyklopedia chyba jest z roku 2002, ale nie jestem pewien.) Chińczycy próbują uznać jako osobny szczyt ośmiotysięczny środkowy wierzchołek Broad Peaku o nazwie Broad Peak Central( 8011 metrów), który od głównego wierzchołka jest oddzielony wcięciem o głebokości 180 metrów.

Wracałem do domu. Na przystanku autobusu "C", przy ulicy Debois podszedł do mnie mój promotor pracy magisterskiej. Wracał z obrony prac magisterskich moich koleżanek z roku. Mówił, że obie dostały piątki. W Ossolinuem spisałem informacje o historii alpinizmu ( nie wszystkie, bo w "Wielkiej encykopedii gór i alpinizmu" Kiełkowskich jest chyba osiem, albo dziewięć stron o historii alpinizmu. Szczegółowe informacje na temat zdobycia wielu szczytów w historii alpinizmu. Nawet tych mniejszych. Mało znanych. W pracy magisterskiej nie chce podawać całej historii alpinizmu, tylko ważniejsze wejścia ). Spisałem sobie zdobywców Korony Himalajów do roku 2002. (było ich dziesięciu). Nędznie się czuje z tym stawek skroniowo-żuchwowym i to jest prawda. Dzwoniłem dzisiaj do Poradni Chirurgii Szczękowo- Twarzowej i pytałem Pani pielęgniarki, czy nie odnalazła mojej karty pacjenta. Ona powiedziała, że nie ma mojej karty i chyba w ogóle żadna karta nie była dla mnie zakładana. Kurcze 5.03.2010 Pani doktor z tej poradni zarejetrowała mnie na wczoraj do ortodonty. Przyszedł do nich wczoraj a oni mi mówią, że nia mają mojej karty i mam przynieść skierowanie do lekarza pierwszego kontaktu. Ja zawsze wysłucham, przemyślę i mówię "rozumiem Dziękuję". Jutro idę po skierowanie do lekarza pierwszego kontaktu do Poradni Szczękowo-Twarzowej do Ortodonty(obawiam się, że znowu będę czekał trzy miesiące na wizytę). Wczoraj widziałem wywiad z piosenkarzem, założyciem zespołu o nazwie Piersi Pawłem Kukizem. Jakiś chyba stary wywiad, który znalazłem w Internecie. Podczas tego wywiadu Kukiz miał czterdzieście cztery lata. Mówił, że w młodości zarabiał pieniądze na budowach, pracując fizycznie w krajach Europy Zachodniej. Mówił, że interesuje się wędkarstwem, buduje dom na Dolnym Śląsku, tworzy winnicę. Ma rodzinę. Według niego mężczyna późno dorasta do roli ojca. A każdą swoją córkę ( jeśli dobrze pamiętam ma trzy córki) kocha inaczej, bo każda jest inna. Wywiad był przeprodzony w domu Pawła Kukiza. Jego piosenka do posłuchania. http://www.youtube.com/watch?v=v3lxrlOKN34. Moim zdaniem dobra.

"Bo tutaj jest jak jest



Czasami pytasz mnie dlaczego tak tu jest
Chcesz, żebym odpowiedział
Dlaczego tyle zła i dokąd zmierza świat
Kto wiarę naszą sprzedał



Odpowiem ci, że ja do końca nie wiem sam
Choć już widziałem wiele
I uwierz, trudniej mi niż tobie tutaj żyć
Tyle mogę odpowiedzieć



Ref.

Bo tutaj jest jak jest poprostu
I ty dobrze o tym wiesz
Bo tutaj jest jak jest po prostu
I ty dobrze o tym wiesz



Wierzę w to, że przyjdzie czas
Wierzę w to, że zmieni się
Wierzę w to, że ty i ja
Obudzimy nowy dzień"

[Paweł Kukiz]



DZiękuję



Marcin.



Marcin (22:03)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz