poniedziałek, 28 czerwca 2010

Daje wiersz

Duch, który wyrywa się do lotu


Pamiętam samotność
Samotność młodego człowieka
Z jego energią
Niewykorzystaną
Pamiętam pustynię
Pamiętam pustkę
Pamiętam, gdy duch wyrywał się do lotu
I prosił
I prosił
Pamiętam pustkę
Gdy duch wyrywał się do lotu
Ale nie było szans
Pamiętam podróże
Krajobrazy widziane z okna pociągów
Duch potrzebuje przestrzeni
Potrzebuje zmieny

Wiatry

Gdy człowiek zjednoczy się z wiatrem
Jego duch powraca do wnętrze Ziemi
Gdy człowiek przytuli się do skały
Jego duch tańczy
Młody duch zawsze wyrywa się do lotu
Pamiętam twarze dziewcząt
Kobieta może dawać mężczyźnie siłę
Jeśli tylko chce
Mężczyzna może dawać kobiecie siłę
Jeśli tylko chce

Ich oczy są jak nagroda

Duch, który wyrywa się do lotu
Mieszka w Tobie
Gdy jesteś młody i nie chcesz słuchać jego głosu
On krzyczy
Potem cichnie
Milknie
Twój duch, który wyrywa się do lotu
Ogień w Tobie
Niech nigdy nie zgaśnie


Marcin (22:57)



Wiersz Norwida " Moja piosnka" fragment

Jaki jest jeden z moich ulubionych fragmentów literatury polskiej?


"Do tych, co mają tak za tak - nie za nie,
Bez światło-cienia...
Tęskno mi, Panie..." [K.C.Norwid]


Dziękuję


Marcin

Marcin (22:27)

Myślenie: co dalej?



Myślę o tym, żeby iść do dwóch ortodontów, którzy powiedzieli mi, że przy mojej wadzie zgryzu klasy II/2 (tyłożuchwie) potrzebne jest leczenie operacyjno-chirurgiczne(tym razem spodziewam się zapłacić za wizytę. Pierwsze wizyty u ortodontów zdarzają się bezpłatne, ale kolejne są płatne) i przedstawić im opinię lekarzy chirurgów szczękowych z Poradni Chirurgii Szczękowo-Twarzowej ze Szpitala imienia Mikulicza Radeckiego we Wrocławiu przy ulicy Borowskiej, że po operacji prostowania wady zgryzu żadko poprawia się sytuacja stawu skroniowo-żuchwowego, że operacja jest obciążająca i warto spróbować leczenia ortodontycznego kompensacyjnego (czyli z tego co się zdążyłem trochę zorientować chodzi o próbę przesunięcia zębów przy pomocy aparatów ortodontycznych i w ten sposób doprowadzenia do poprawy warunków zgryzowych). Zapytać się zawsze można. Więc zapytam: co ortodoncie, u których dotychcas byłem myślą o stosowaniu u mnie leczenia kompensacyjnego? Myślę, że oni odrzucili ten sposób leczenia u mnie, bo od razu proponowali leczenia chirurgiczno-ortodontyczne ( warto zauważyć, że dwóch niezależnych ortodontów powiedziało od razu, bez wahania to samo, że potrzebne jest leczenie chirurgiczno-ortodontyczne. Ja wiem, że jedna osoba może się mylić, ale istnieje dużo mniejsze prawdopodobiństwo pomyłki, jeśli dwaj niezależni eksperci powiedzą to samo). Ale zapytam? W końcu leczenie ortodontyczne to jest poważna sprawa i zanim się człowiek na coś zdecyduje warto posłuchać różnych specjalistów i rozważyć wszystkie za i przeciw różnych metod leczenia wady zgryzu. Żeby potem nie mieć jeszcze gorszych problemów. Czytałem w internecie opinię jednej dziewczyny, której ortodonta przy podobnej wadzie jak u mnie próbował prostować zęby metodą kompensacyjną i się nie udało. I teraz dziewczyna musi przez dwa lata usuwane skutki leczenia kompensacyjnego i potem rok przygotowania do operacji prostowania wady zgryzu i operacja ( nie wiem na ile takie teksty z Internetu są wiarygodne). Czyli leczenie potrwa u niej jeszcze ponad trzy lata, dlatego, że ktoś próbował jej leczyć wadę klasy II metodą kompensacyjną.



Zanim to zrobię, może poczytam sobie w bibliotece Katedry Protetyki we Wrocławiu teksty ortodontyczne, żeby mieć wiedzę na ten temat. Żeby chociaż trochę wiedzieć o co w tych różnych metodach prostowania wady zgryzu chodzi. Już trochę wiem, ale mogę się dowiedzieć jeszcze więcej. Może pojadę tam jutro. Dostałem zapomogę z zakładu pracy mojej mamy na cele leczenia i to jest druga instytucja, która wspiera moje leczenie ortodontyczne po Uniwersytecie Wrocławskim. Dziękuję. Żeby sfinansować leczenie ortodontyczno-chirurgiczne w najtańszym znanym mi wariancie potrzebuję, tak ja już wielokrotnie pisałem około 8-9 tysięcy złotych [warto pomyśleć, że najtaniej nie zawsze oznacza najlepiej. Często jest wręcz odwrotnie] (obecnie mam 1300zł i coś czuję, że część tych pieniędzy wydam na leczenie dentystyczne. Bo zanim się rozpocznie leczenie ortodontyncze, trzeba rozwiązać wszystkie problemy dentystyczne, a mnie niektóre zęby czasem bolą, więc muszę to sprawdzić u dentysty) i to jest prawda. Jeśli ktoś zna dobrych ortodontów na terenie Wrocławia i dobre ośrodki wykonujące operacje prostowania wady zgryzu, to niech do mnie napisze.



Dzisiaj kupiłem sobie zapięcie do roweru w cenie 13zł 50 groszy w sklepie rowerowym przy ulicy Celtyckiej. Przed sklepem widziałem rowery do sprzedania. Wewnątrz oglądałem przerzutki firmy Shimano (pamiętam Alivio w cenie chyba 105 złotych za sztukę). Pamiętam pana sprzedawcę, który podał mi czarne zapięcie za trzynaście złotych (potem się okazało, że za trzynaście pięćdziesiąt). Moja mama twierdzi, że w sklepie rowerowym przy ulicy Celtyckiej jest tanio. Dlatego tam poszedłem.



Mam rower. Mogę próbować jeździć w wolnym czasie na jakieś wyprawy.



Dziękuję.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz