czwartek, 6 stycznia 2011

Każdy układ dąży do prawdy, bo kłamstwo wszystko komplikuje.

Dzisiaj wstałem około godziny 9:00. Poczytałem sobie o chorobach układu nerwowego. Choroby „Układu Nerwowego”. Kozubski, Liberski ( pod redakcją tych dwóch). Doszedłem do wniosku, że chorób układu nerwowego jest dużo i mają wiele powodów. To wcale nie jest proste do zdiagnozowania. Istnieje duża liczba chorób o podobnych objawach. Czasem jakiś mały szczegół odróżnia jedną chorobę od drugiej.

Moją mama się wkurza jak jej opowiadam o chorobach. Mówi, że ma dosyć słuchania o chorobach a ja jej mówię, że to nawet dosyć ciekawe jest. Moim zdaniem źle robią ludzie, którzy mówią choremu, żeby się nie skupiał na chorobie. Chory dlatego się skupia na chorobie, bo psychika się tak ustawia, żeby wyjaśnić przyczynę choroby. Moim zdaniem należy się skupiać na chorobie, po to, żeby szybko i skutecznie się wyleczyć. Źle jest tylko dramatyzować. Człowiek nie powinien wpadać w panikę. Człowiek, który panikuje nie jest w stanie dobrze myśleć. Psychika człowieka i ciało są ściśle ze sobą powiązane. Jak ciało choruje od razu odbija się to na psychice. To także działa w drugą stronę. Stan psychiki wpływa na zdrowie ciała. Jeżeli na przykład chorują u kogoś relacje z ludźmi, to taka osoba będzie bardziej podatna na choroby.

Ja myślę, że podstawą dobrych relacji jest szczerość. Kłamstwo budzi nieufność. Prawda buduje dobre relację. Jeśli ktoś zostanie okłamany, to potem będzie nieufny do ludzi. Z matematycznego punktu widzenia kłamstwo zwiększa ilość możliwości rozwiązania danego problemu. Bo jeśli ludzie kłamią, to przy rozwiązywaniu problemów, trzeba zakładać, że ktoś może kłamać, albo mówić prawdę, co zwiększa ilość możliwości rozwiązania danego problemu. Każdy układ dąży do maksymalnego uproszczenia rozwiązywania problemów. Każdy układ będzie źle reagował na kłamstwo. Matematyka wynika z przyrody. Przyroda była pierwotna wobec matematyki. Człowiek wymyślił prawa matematyki patrząc na przyrodę. Matematyka ma swoje źródło w przyrodzie. Ktoś widział kiedyś dwa drzewa i nazwał tą ilość drzew „dwa”. Tak powstały liczby. Albo dwa kamienie widział. Przyroda nie lubi kłamstwa, bo kłamstwo zwiększa ilość rozwiązań danego problemu. Zrobiłem sobie okład z chrzanu na nadgarstek ( dla próby) i prawy staw skroniowo- żuchwowy. Dzisiaj czuję się gorzej. Gdy biorę magnez mięśnie mi się rozluźniają, ale gdy dużo mówię kurczą się i gorzej się czuję.

Dziękuję



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz