wtorek, 4 stycznia 2011

Nerw twarzowy siódmy

Wstałem dzisiaj około godziny 9:00. Pamiętam, że wypiłem sok z pomidora ( uzupełnia potas). Wziąłem magnez. Zastanawiam się, dlaczego żaden lekarz, u którego leczyłem się wcześniej nie zaproponował mi uzupełnienia witamin i mikroelementów ( chyba, że czegoś niedosłyszałem, bo ja dawniej źle słyszałem, jakbym miał garnek nałożony na głowę). Zacząłem dzisiaj brać drugie opakowanie magnezu. Jakby trochę mi się mięśnie rozluźniają, ale nie chce nic mówić pochopnie. Poczekam jeszcze trochę z oceną skutków terapii magnezowej. Poczytałem sobie o siódmym nerwie twarzowym. Nerw ten trochę unerwia uszy oraz twarz. Ja mam problemem z powiekami. Od bardzo dawna mam uczucie niedowładu powiek. Jak chce zaciskać powieki, to zazwyczaj zaciskam coś jeszcze ( szczękę), bo chce sobie jakby pomóc ( i to powinien neurolog zrozumieć). Widzę u siebie trochę objawy problemu z siódmym nerwem twarzowym ( ale ja się mogę mylić). Wokół oczu są dwa duże mięśnie: mięsień okrężny oka i chyba dźwigacz. Są one zaopatrywane ( unerwione) przez siódmy nerw twarzowy. Problemy z siódmym nerwem twarzowym, mogą być spowodowane dysfunkcją narządu żucia, albo problemem ze śliniankami ( nerw siódmy twarzowy przechodzi przez środek ślinianek przyusznych), albo innymi problemami. Nikt mi dotychczas nie sprawdzał ślinianek ( a uważam, że powinno się sprawdzić ślinianki i tym zajmują się laryngolodzy, ale oczywiście ja się mogę mylić, jak każdy, poza tym nie jestem lekarzem, więc nie mam wiedzy wynikającej z doświadczenia wieloletniej pracy z pacjentami). Często w okolicach ślinianek mam bardzo czerwone policzki (ale może to od mrozu jest). Poza tym ortodonci i stomatolodzy mówili ciągle, że widzą u mnie zapalenie dziąseł a przecież ślinianki łączą się z jamą ustną. Oprócz tego coś mi strzela przy otwieraniu buzi w okolicy ślinianki podżuchwowej ( ale ja się mogę mylić i nigdy nic niewiadomo). Nie wiem czy na rentgenie bocznym głowy i zdjęciu pantomograficznym są widoczne ślinianki? Także tu może być problem z nerwem siódmym twarzowym ( neurologiczny), wynikający z dysfunkcji stawu skroniowo-żuchwowego, albo problemu ze śliniankami, albo jeszcze innymi problemami.

Pojechał do domu handlowego o nazwie Astra. Byłem w sklepie samoobsługowym. Kupiłem sobie krem do golenia firmy Nivea i sok z pomidora. Zapłaciłem 11 złotych 20 groszy. Pani przy kasie mówiła do drugiej Pani, że „zawsze ich straszyli i zwalniali". Chciałem kupić chrzan i gorczycę, ale nie znalazłem. Tak samo w Carefourze nie znalazłem chrzanu, ani gorczycy. Pani przy kasie w Astrze mówiła do drugiej Pani, że „u nas te produkty nie są do końca dobrej jakości i drogie”. Pomyślałem sobie, że może jak wszyscy przyjeżdżają do miasta na studia i potem zostają, to ja wyjadę poza miasto i założę ekologiczne gospodarstwo ( będę produkował dobrą żywność ekologiczną). Jest to jakiś pomysł. Moja mama mówi, że do prowadzenia takiego gospodarstwa trzeba mieć wiedzę a ja takiej wiedzy nie mam. Myślę, że ma rację. Na razie zajmuję się leczeniem ( już dziesięć lat. Kurcze ja naprawdę mam zmarnowane dziesięć najlepszych lat życia). Nie wiem co będzie potem.

Dzisiaj rano miałem objawy jakby anginy. Mój ojciec ciągle kaszle i brat też ostatnio kaszlał. Zepsuł mi się aparat fotograficzny Sony Cyber Shot DSC W-1.

Dziękuję.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz