środa, 19 stycznia 2011

Myślenie o wymianie łańcucha w rowerze

Zaczynam myśleć o nowym łańcuchu do roweru. Mam problem z napędem roweru. Gdy korzystam z wyższych przełożeń na przedniej przerzutce, łańcuch się ślizga. Nie mogę jechać, bo łańcuch się ślizga. Nie mogę wygenerować siły napędzającej, bo łańcuch się ślizga. I to jest jasne. Jedynie na najniższym przełożeniu z przodu da się jechać. Jakie mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy? 1) Zużyte koła zębate z przodu ( w takim wypadku należy wymienić przednie koła zębate). 2) Zużyty łańcuch ( w takim wypadku należy wymienić łańcuch). 3) Zużyte koła zębate z przodu oraz łańcuch ( trzeba wymienić łańcuch i przednie koła zębate). Nie wiem, która z trzech wymienionych sytuacji u mnie zachodzi w związku z tym postanowiłem spróbować najpierw wymienić łańcuch i zobaczyć jaki będzie efekt. Jeżeli napęd przestanie się ślizgać, będzie to oznaczać, że powodem problemu był zużyty łańcuch. Ceny łańcuchów rowerowych są różne ( od piętnastu złotych do kilkuset złotych w zależności od materiału i wykonania). Ja myślałem o łańcuchu firmy Shimano Deore za 40 złotych ( nie wiem czy to jest dobry łańcuch). Potrzebuje solidnego łańcucha, który wytrzyma duże obciążenia. Będę potrzebował klucza do montowania łańcucha rowerowego.

Policzyłem ilość ogniw w moim łańcuchu. Jest ich 110. Zobaczyłem, że większość nowych łańcuchów ma 114 ogniw. Czuję się nędznie. Jutro odbieram nową szynę odciążającą staw. Zobaczę, czy będzie dobra. Może pojadę na wizytę prywatną do neurologa. Czuję przeszkadzanie w okolicach stawu skroniowo-żuchwowego. Ciężej mi się wykonuje różne czynności z takim przeszkadzaniem. To nie może tak być.

Dziękuję.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz