piątek, 7 stycznia 2011

Starmed

Dzwoniłem dzisiaj do Staromiejskiego Centrum Medycznego Starmed przy ulicy Młodych Techników 7. Pani w rejestracji mi powiedziała, że nie wie jaka jest cena konsultacji u neurologa, ale myśli, że powyżej 100 złotych i że nie ma tam rejestracji, tylko ludzie się ustawiają w kolejce i on przyjmuje, tyle, ile mu się uda przyjąć danego dnia.

Cena konsultacji u innego neurologa to 180 złotych. Myślę o tym, żeby zrobić jakieś badanie ślinianek. Myślałem o tym, żeby zrobić USG ślinianek. Koszt takiego badania w Dolmedzie to 70 złotych. Student z Akademii Medycznej mi napisał, że dobre badania ślinianek ( narządów miąższowych) to Sialografia i Rezonans Magnetyczny. Na Rezonans Magnetyczny mnie nie stać. Widziałem, że ceny Rezonansu Magnetycznego wahają się pomiędzy 300 a 800 złotych ( w zależności od obszaru ciała). Mi dotąd nikt nie sprawdził ślinianek. A przecież miałem kamień nazębny i zapalenie dziąseł a ślinianki są koło jamy ustnej i naprawdę są.

Można też sprawdzić węzły chłonne. Całkiem możliwe, że problem z nerwem twarzowym mam od problemu ze stawem skroniowo-żuchwowym, ale myślę, że dobrze by było sprawdzić takie narządy jak ślinianki, czy węzły chłonne. Tym bardziej, że coś mi strzela w pod żuchwą jak otwieram buzię. Przecież takie strzelanie musi od czegoś być. Dawniej, kiedy słyszałem jakbym miał garnek założony na głowę, to nie potrafiłem zlokalizować, gdzie mi strzela, teraz czuje, że to mi strzela pod żuchwą, nawet wiem, w którym punkcie. Natomiast w okolicach stawu skroniowo-żuchwowego (i ślinianek przyusznych) strzela mi przy bocznych ruchach języka. Wstałem o godzinie 9:00. Obudziłem się z objawami anginy. Pojechałem rowerem do Centrum Medycznego Starmed przy ulicy Młodych Techników 7. Nie mogę znaleźć ceny konsultacji medycznej w Generalnym Szpitalu w Wiedniu. Od dłuższego czasu nie mogę się dodzwonić do Austrii ( linia zablokowana). Znalazłem cenę wizyty u internisty w Austrii ( 60 Euro). Czuję się nędznie. W przyszłym tygodniu chciałbym zrobić jakieś badanie ślinianek ( USG, tylko, że UZG nie pokazuje całych ślinianek przyusznych. Obszar za kością żuchwy jest zakryty, natomiast pokazuje całe ślinianki podżuchwowe. Tak czytałem w Internecie, więc nie wiadomo, czy to jest dobra informacja) i pójść na jakąś konsultację neurologiczną prywatnie. Moim zdaniem trzeba u nas w kraju dofinansować i poprawić służbę zdrowia i mogę takie zdanie mieć, chociaż zdaje sobie sprawę, że nie jest łatwo leczyć ludzi. Ostatnio czytałem, że polska chemioterapia niestandardowa jest dostępna dla każdego pacjenta w innych krajach. Moim zdaniem trzeba przeznaczać więcej pieniędzy na służbę zdrowia, bo zdrowie jest bardzo ważne. Proszę sobie porównać stan zdrowia przeciętnego niemieckiego emeryta z polskim emerytem. Myślę, że jest duża różnica ( czasem przyglądam się niemieckim wycieczką zwiedzającym Katedrę Świętego Jana we Wrocławiu i widzę niemieckich emerytów. Polskich mam na co dzień). Trzeba dofinansować polską służbę zdrowia. Dziękuję.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz