niedziela, 2 stycznia 2011

Egoizm

Egoizm trochę jest potrzebny człowiekowi. Człowiek potrzebuje trochę zdrowego egoizmu. Człowiek powinien o siebie dbać. Egoizm to jest naturalna cech psychologiczna człowieka, dzięki której utrzymuje on siebie w dobrej kondycji, dba o siebie. Źle jest jeśli egoizmu jest zbyt wiele. Człowiek potrzebuje otwarcia na drugiego człowieka.

Człowiek powinien dbać o siebie. Moim zdaniem zła jest taka postawa, kiedy ktoś w ogóle nie dba o siebie a chce pomagać innym. Ciężko jest pomagać innym jeśli się tkwi w dużych problemach. Taka osoba w dużych problemach często nie potrafi dobrze ocenić sytuacji i nie potrafi dobrze pomóc drugiemu. Moim zdaniem, żeby skutecznie pomagać, trzeba nie mieć dużych problemów.

Spotkałem się z takimi osobami, które same tkwiły w dużych problemach i chciały pomagać innym, ale jako, że tkwiły w dużych problemach i nie potrafiły dobrze ocenić sytuacji ( bo człowiek w dużych kłopotach często nie potrafi dobrze ocenić sytuacji), tylko pogarszały sytuacje innych a nie pomagały. Żeby pomagać trzeba mieć wiedzę. Pomoc powinna być skuteczna. Tak ja o tym myślę.

Wstałem dzisiaj około godziny 8:30. Pojechałem rowerem do DA Wawrzyny na Mszę Świętą. Kazanie między innymi było o tym, że wiara nie kłóci się z nauką. Pojechałem do sklepu o nazwie Tesco przy ulicy Długiej. Zakupiłem sobie pastę do zębów Paradontaks w cenie 9, 99 złotego. Chciałem kupić chrzan i gorczycę czarną, żeby zrobić okład na stawy ( bo takie coś pomaga na choroby stawów. Chrzan i gorczyca mogą poparzyć skórę), ale wTesco nie znalazłem ani chrzanu, ani gorczycy czarnej.

Biorę magnez z witaminą B6. Kończy mi się pierwsze opakowanie. Biorę trzy tabletki dziennie ( 50 mg magnezu w jednej tabletce). Na stronie internetowej jakiegoś człowieka( chyba lekarza) http://www.nerwica.vegie.pl/niedobor_magnezu.html przeczytałem, że przy niedoborach magnezu, magnez należy zażywać w dużych ilościach ( nawet osiem tabletek dziennie). Zastawiam się, czy te problem ze stawem skroniowo-żuchwowym, to nie jest skutek, oprócz wady zgryzu dużego napięcia mięśni. Bo naprawdę ja ma duże napięcie mięśni. I te bóle karku i pleców, strzelanie w stawach, które mam mogą być w wyniku dużego napięcia mięśni. Ja mam tą chorobę od tak dawna ( dziesięć lat), że już nie pamiętam ja to było dawniej, kiedy tego nie było. Ale mięśnie spięte mam. Ciężko mi się mówi i nie mogę zrobić skłonu przy prostych nogach w kolanach ( chyba z pół metra mi brakuje do ziemi). Rozciągam się i rozciągam i nic, ciągle to samo. Te dolegliwości stawowe, mogą też być wtórne od dużego napięcia mięśni. Mam spięte ramiona ( to mi nawet mówił student z AM). Napięcie mięśni może być spowodowane na przykład niedoborem magnezu i zacząłem sobie uzupełniać magnez na próbę. Szukam dobre preparatu ( i taniego). Brat mi dał pod choinkę 50 złotych i kazał mi dobrze wykorzystać najlepiej na leczenie, to sobie kupię preparat magnezowy.

Zawsze trzeba dotrzeć do przyczyny problemu. O co tu kurcze chodzi? Jutro chce się zarejestrować do neurologa w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym ( mam cel na jutro), Kupię sobie też preparat magnezowy w Aptece. Spięte łydki i plecy. Wszystko spięte. Nawet pamiętam, że miałem w uszach taki ból kiedyś jakby mi się tam coś spięło ( w uszach też jest jakiś mięsień. Chyba nawet najmniejszy w całym organizmie, jeżeli czegoś nie pomyliłem). Ja myślałem, że to mnie błona bębenkowa boli od zapalenia ucha a laryngolodzy patrzyli do ucha i mówili, że błona bębenkowa jest w porządku i ja nie wiedziałem o co chodzi. Teraz tego nie mam, ale kiedyś takie coś miałem. Potem zacząłem jeść kaszę gryczaną a w kaszy gryczanej jest magnez. Ale tak naprawdę nic nie wiem i mogę się mylić. Tak naprawdę nic nigdy nie wiadomo. Dziękuję.



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz