niedziela, 4 lipca 2010

"Drzewo Poznania Dobra i Zła" czy "Drzewo Życia"

O której godzinie dzisiaj wstałem? 8:00. Gismnastykowałem się. Byłem biegać na stadionie przy ulicy Lotniczej. Pamiętam, że na trybunach stadionowych opalało się dwóch mężczyzn. Opisałem zdjęcia z wczorajszej trasy rowerowej: Wrocław – Oborniki Ślaskie – Trzebnica – (nową trasą, poza główną drogą) Wrocław. Chce jutro zarejestrować się do ortodontów na wizytę w celu sporządzenia planu leczenia ortodontycznego i kosztorysu tego leczenia. Chce porozmawiać z ortodontami na temam leczenia ortodontycznego kompensacyjnego. Chce ich poinformować, że w szpitalu przy ulicy Borowskiej ( w Poradni Chirurgi Szczękowo-Twarzowej) radzili mi najpierw spróbować leczenia kompensacyjnego. Chcę zapytać co oni o tym myślą? Sporządzenie planu leczenia ortodontycznego to wydatek 110-300zł ( u doktor Aliny koszt spożądzenia planu leczenia to 300zł a u doktora Tomasza 110 zł. Jeśli dobrze pamiętam). Jest gorąco. Robiłem ćwiczenia szerokiego wymawiania samogłosek. Śpiewałem z szerokim otwieraniem ust. Moja mama ciągle mówi o szlaku Świętego Jakuba Compostelli. Jej znajomy obecnie idzie tym szlakiem i opisuje wrażenia z trasy na blogu. Moja mama to czyta i jest zachwycona. Ja myślę, że to jest dobry pomysł pielgrzymować szlakiem Świętego Jakuba, ale wolałbym tam pojechać rowerem, bo piechotą idzie się ponad trzy miesiące, jak nie więcej.

Czytałem dzisiaj tekst pod tytułem "Księga Rodzaju". ( Księga Rodzaju 3, 1-5): "A wąż był bardziej przebiegły niż wszystkie zwierzęta lądowe, które Pan Bóg stworzył. On to rzekł do niewiasty:Czy rzeczywiście Bóg powiedział: Nie jedzcie owoców ze wszystkich drzew tego ogrodu?. Niewiasta odpowiedziała wężowi:Owoce z drzew tego ogrodu jeść możemy, tylko o owocach z drzewa, które jest w środku ogrodu, Bóg powiedział: Nie wolno wam jeść z niego, a nawet go dotykać, abyście nie pomarli. Wtedy rzekł wąż do niewiasty: Na pewno nie umrzecie! Ale wie Bóg , że gdy spożyjecie owoc z tego drzewa, otworzą się wam oczy i tak jak Bóg będziecie znali dobro i zło."
Pamiętamy, że wcześniej jest napisane, że w środku ogrodu Bóg umieścił Drzewo Życia a nie Drzewo Poznania Dobra i Zła. Dlaczego zatem niewiasta mówi do węża, że nie wolno im spożywać z drzewa znajdującego się w środku ogrodu ( czyli tak jakby Bóg zabronił im jeść z Drzewa Życia a nie Poznania Dobra i Zła)? Czyżby niewiasta pomyliła treść nakazu Boga?

Dziękuję.
Marcin

1 komentarz:

  1. Czytając 1Moj.2,9 wnioskuję, że drzewo poznania dobra i zła też stało w środku ogrodu. I to o nim mówiła Ewa.

    OdpowiedzUsuń