poniedziałek, 12 lipca 2010

Jak wygląda mój tekst do specjalisty od rehabilitacji?

Pacjent: Marcin Kozak, lat 27, student Filologii Polskiej, rok 5.
Wizyta u specjalisty od rehabilitacji doktora Niedźwiedzia.
Co się dzieje?
1)Mam duży problem ze stawem skroniowo-żuchwowym i nieleczoną wadą zgryzu klasy II o nazwie tyłożuchwie. Potrzebna jest rehabilitacja w celu odciążenia stawu skroniowo-żuchwowego, poprawy funkcjonowania stawu i mięśni wokół stawu, przeciwstawienia się skutkom wady zgryzu o nazwie tyłożuchwie ( zmniejszenia napięcia mięśni na szyi z tyłu spowodowane wadą zgryzu i innych mięśni). Oprócz tego mam lekką skoliozę, czasem bolą mnie kolana i mam strzelanie w kolanach ( może od codziennego biegania). Podczas ruchów okrężnych barków strzela mi w plecach.

2) Historia choroby: a) Gdy byłem mały podobno za długo ssałem smoczek i powstała u mnie wada zgryzu o charakterze szkieletowym, klasy II, o nazwie tyłożuchwie. B) Potem nikt mi tej wady zgryzu nie leczył. C) Mniej więcej w połowie nauki w liceum zacząłem dziwnie słyszeć ( jakbym miał wiadro nałożone na głowę), zatykały mi się uszy i miałem szumy uszne. Leczyłem się u różnych laryngologów, ale nikt nie potrafił mi pomóc. Laryngolodzy robili mi badani słuchu ( tympanometrie i audiogramy) i wszystkie wychodziły dobre. Powiedzieli, że mam dobry słuch i że jestem zdrowy, ja jednak ciągle dziwnie słyszałem. Zacząłem mieć problemy z nauką. Wcześniej byłem bardzo dobrym uczniem, potem zaczęły się problemy. Nie mogłem dużo mówić i nie wiedziałem dlaczego. D) W wakacje 2009 zauważyłem, że podczas ruszania szczęką strzela u mnie szczęka. Przeczytałem w Internecie, że takie strzelanie w szczęce może się wiązać z zaburzonym stawem skroniowo-żuchwowym. Miałem trudności z mówieniem ( nie otwierałem ust w czasie mówienia, miałem przykurcz mięśni wokół stawu skroniowo-żuchwowego) E) Pojechałem do Zakładu Zaburzeń Narządów Żucia w Lublinie, tam skierowali mnie do Zakładu Zaburzeń Czynności Układu Stomatognatycznego przy ulicy Krakowskiej 26 we Wrocławiu. Od października 2009 jestem pacjentem profesora Włodzimierza Więckiewicza z Zakładu Zaburzeń Czynności Układu Stomatognatycznego przy ulicy Krakowskiej 26 i noszę szynę dolną odciążającą staw. Od października 2009 mam lekką poprawę słyszenia i widzenia i zmniejszyły mi się trzaski w stawie. Oprócz noszenia szyny wykonuję jeszcze ćwiczenia szerokiego wymawiania samogłosek, które dostałem od pani logopedy. Jakie są objawy problemu ze stawem skroniowo-żuchwowym? Złe widzenie (tak jakbym nie panował na oczami i nad powiekami) , złe słyszenie (teraz się zmniejszyło od czasu jak noszę szynę), ból w stawie podczas maksymalnego otwierania ust (teraz się zmniejszył), strzelanie w stawie podczas ruchów szczęką (teraz mi się zmniejszyły i mam takie klikanie), bóle karku i pleców, strzelanie przy skręcaniu głową na boki, uczucie jakby drętwienia w rejonach stawu, na szyi, blisko żuchwy. F) Byłem u dwóch ortodontów i oboje powiedzieli, że jest u mnie skomplikowana wada zgryzu o charakterze szkieletowym, wymagająca leczenia zespołowego chirurgiczno-ortodontycznego. E) Byłem w szpitalu imienia Mikulicza-Radeckiego przy ulicy Borowskiej w Poradni Chirurgii Szczękowo-Twarzowej i tam mi powiedzieli, że jeśli mi zależy tylko na poprawie stawu skroniowo-żuchwowego, a nie na profilu twarzy, to żebym spróbował jeszcze leczenia ortodontycznego kompensacyjnego.
3) Planowane leczenie: Po ustąpieniu objawów ze strony stawu, prostowanie skomplikowanej wady zgryzu charakterze szkieletowym (jeszcze nie wiadomo, czy przy pomocy strzałkowej osteotomii żuchwy, czy przy pomocy leczenia ortodontycznego kompensacyjnego)

4) Pytania: Czy jest możliwe, żeby mieć rehabilitację refundowaną przez Narodowy Fundusz Zdrowia? ( obecnie jestem w trudnej sytuacji finansowej: nie mam pracy, do końca studiów na Filologii Polskiej zostało mi sześć przedmiotów do zaliczenia i dobrze by było jakbym miał rehabilitację na Narodowy Fundusz Zdrowia)

Dziękuję
Marcin Kozak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz