wtorek, 27 lipca 2010

Tekst, który napisałem na wczorajszą wizytę do ortodonty

Pacjent: Marcin Kozak, lat 27, wada zgryzu klasy II, tyłożuchwie. 26.07.2010 (poniedziałek)
Wizyta u ortodonty doktor Aliny:
Po co przychodzę?

1)Chce zadać pytania: Co Pani Doktor myśli o leczenie kompensacyjnym w moim przypadku? Jakie są plusy i minusy leczenia ortodontycznego kompensacyjnego i leczenia chirurgiczno- ortodontycznego? Ile by trwało u mnie leczenie ortodontyczne kompensacyjne? Jaki byłby koszt w moim przypadku leczenia ortodontycznego kompensacyjnego?

2) Dnia 23.06.2010 byłem na środowym zespole ortodontyczno – chirurgiczno - ortopedycznym w Poradni Chirurgii Szczękowo-twarzowej w szpitalu przy ulicy Borowskiej. Oni mnie zbadali, zobaczyli zdjęcia (rentgen boczny głowy i pantomograficzne) napisali mi takie zaświadczenie: „ Do ewentualnego leczenia ortodontyczno-chirurgicznego ze względu na ograniczenia ogólne prosimy i podjęcie leczenia kompensacyjnego ortodontycznego po odciążeniu i ustąpieniu dolegliwości ze strony stawu” [podpisane: Dr Wojciech Pawlak specjalista chirurg szczękowy i stomatologiczny, Dr Barbara Warych specjalista ortodonta]. Oni mi powiedzieli, że zabieg osteotomii strzałkowej żuchwy to zabieg obciążający, ciężki, że jeśli mi zależy tylko na poprawie stawu skroniowo-żuchwowego, to mam spróbować jeszcze leczenie kompensacyjnego ortodontycznego.

3) Ja byłem kilka razy w bibliotece Akademii Medycznej przy ulica Krakowskiej 26 i czytałem teksty ortodontyczne o leczeniu kompensacyjnym i osteotomii strzałkowej żuchwy (między innymi " Ortodoncja współczesna" pod redakcją Grażyny Śmiech Słomczyńskiej. Autorami tekstu są William Proffit i Henry Fields). Patrzyłem na zdjęcia pacjentów po osteotomii strzałkowej żuchwy i po leczeniu kompensacyjnym. Bardziej mi się podobają te po osteotomii strzałkowej żuchwy. Poza tym wiem, że dobrze jest stosować metody rozwiązywania problemów, które usuwają przyczyny problemów a nie tylko skutki. Leczenie kompensacyjne nie jest leczeniem usuwającym przyczyn choroby, tylko skutki (nie likwiduje wady szkieletowej[złego ustawienie żuchwy względem szczęki], tylko złe ustawienie względem siebie zębów wynikające z wady szkieletowej). Tak ja o tym myślę.

4) Czy leczenie zespołowe ortodontyczno chirurgiczne może źle wpłynąć na staw skroniowo-żuchwowy? Jeśli tak w jaki sposób? Co Pani doktor Alina myśli o tym co powiedzieli chirurdzy szczękowi ze szpitala przy ulicy Borowskiej?

5) Jak ja się teraz czuje? Nędznie. Dalej ciężko mi się mówi, nie mogę dużo mówić. Od października 2009 noszę szynę dolną odciążającą staw i mam trochę poprawę słyszenia i ustąpiło strzelanie w stawie. Mam bóle karku, pleców, uczucie przeszkadzania w plecach. Klikanie w stawie skroniowo-żuchwowym. Strzelanie w szyi przy skręcaniu szyi na boki. Czuję napięcie mięśni wokół stawu, na szyi, na plecach (poniżej grdyki i powyżej grdyki) . Mam szczękościsk jak dużo mówię. Czasem ciężko mi się łyka. Od małego miałem trudności z połykaniem różnych tabletek. Czuję takie drętwienie wokół stawu i na szyi z przodu. Obecnie wykupiłem sobie zabiegi fizykoterapeutyczne na staw skroniowo-żuchwowy w Ośrodku „Creator” i chodzę na te zabiegi.

6) Pokazać zdjęcia rentgen boczny głowy i pantomograficzne.

7) Ile płacę?





Dziękuję

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz