wtorek, 13 lipca 2010

Wizyta u specjalisty od rehabilitacji.

Odbiór szyny dolnej w Zakładzie Zaburzeń Czynności Układu Stomatognatycznego: Co mi powiedziała niebieskooka dziewczyna, która mi szlifowała szynę? Nie pamiętam ile razy mi szlifowała. Pytała jak to się stało, że szyna pękła? Mam czyścić szynę w modelu i unikać wyginania szyny. Rozmiawiałem trochę z panią Teresą pielęgniarką. Jechałem rowerem bez koszuli wzdłuż wałów rzeki Odry. Czy byłem dzisiaj w domu handlowym „Astra” w celu wydrukowania sobie tekstu do specjalisty od rehabilitacji? Tak. Czy pytałem człowieka na stoisku komputerowym w domu handlowym „Astra”: czy jest u nich możliwość wydrukowania tekstu w Wordzie? Tak i powiedział, że nie ma możliwości. Czy byłem w sklepie komputerowym koło domu handlowego „Astra”? tak i tam był niebieskooki, długowłosy mężczyzna i jeszcze jeden w okólarach, który powiedział, żebym dał mu aparat (chciałem wydrukować plik tekstowy zapisany w aparacie fotograficznym). Powiedział, że ten aparat jest zawirusowany(Trojany). Ile zapłaciłem za wydrukowanie dwóch stron „A4”? 1 zł( oni się drukowaniem nie zajmują i zaproponowali mi cenę 1zł. Zrobili mi uprzejmość i wydrukowali, mimo, że się tym nie zajmują a mi się nie chciało jechać w taki upał na Politechnikę drukować tego) . Co się działo w centrum rehabilitacji Kreator?. Najpierw w rejestracji poprosili mnie o zapłacenie 75 złotych, potem kazali mi dać dowód , albo podać adres i kod zamieszkania. Niebieskooka doktor od rehabilitacji dała mi skierownie na rehabilitację stawu skroniow-żuchwowego (jonoforeza, krioterapia, masaże, ćwiczenia). Powiedziała, że po tej rehabilitacji będę się czuł lepiej ze stawem skroniowo-żuchwowym. Potwierdziła, że wada zgryzu jest u mnie. Stwierdziła szczękościsk. Pytała czy ciągle mam taki szczękościsk. Pytała dlaczego zamykam oczy. Przyznała, że z zamkniętymi oczami lepiej się słucha i koncentruje. Pytała czy robiłem rezonans magnetyczny mózgu. Pytała o zdjęcia rtg kręgosłupa szyjnego. Kazała kupić do rehabilitacji Ketonal żel w Aptece. Powiedziała, że rehabilitacja na Narodowy Fundusz Zdrowia jest możliwa, ale trzeba iść na wizytę do specjalisty od rehabilitacji na Narodowy Fundusz Zdrowia ( ja poszedłem do niej prywatnie) i potem czekać w kolejce na jesień na rehabilitację. Ile bedzie kosztować w moim przypadku rehabilitacja stawu skroniowo-żuchwowego? 340zł za dwa tygodnie( Kurcze może zainwestować i potem jak by mi się poprawiło, to bym poszedł do jakiejś roboty?)

Do Zakładu Zaburzeń Czynności Układu Stomatognatycznego jechałem rowerem bez koszuli, żeby się opalić. Potrzebuję okularów przeciwsłoneczne dla ochrony oczu przed słońcem. Co się dzisiaj działo? Myślę, że rower jest dobrym środkiem transportu. Ostatnio czuję trochę przeciążenie kolan. Muszę się rościągać, bo słabo jestem rozciągnięty. Widziałem opalających się ludzi przy rzece Odrze.

Wczoraj napisała do mnie mail’a pani Elżbieta z fundacji Watch Healt Care (Kotektor Zdrowia) i to jest prawda. Fundacja powstała w Polsce chyba w marcu 2010. Jej celem jest, żeby ludzie w Polsce mieli dostęp do jak największej liczby procedur medycznych. Żeby nie było tak, że pacjent nie może sobie pozwolić na konieczne leczenie z powodów finansowych. Pani Elżbieta napisała mi, że jej fundacja zbiera dane na temat służby zdrowia w Polsce od niedawna i że o tym, że na wizytę do lekarzy specjalistów ( w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia) czeka się obecnie, w niektórych sytuacjach po trzy miesiące mówią pracownikom jej fundacji sami lekarze. Pacjenci niechętnie mówią o złej sytuacji w służbie zdrowia. Ja myślę, że często bywa tak, że pacjent nie może sobie pozwolić z przyczyn finansowych na konieczne leczenie w Polsce. Trzeba pamiętać, że osoba chora, to często osoba mająca problemy finansowe. Leczenie prywatne jest drogie. Moim zdaniem dobrze, że taka fundacja powstała. Nie powinno być tak, że staramy się zarabiać pieniądze na tych najbardziej potrzebujących i cierpiących. Są sektory życia publicznego, gdzie zasady wolnego rynku nie powinny być jedynymi zasadmi, które obowiązują. Wiadomo, że lekarz chce zarobić na świadczonej przez niego usłudze i ma do tego prawo. Najważniejsze jest to, że pacjenci mają prawo do bezpłatnego leczenia. Dlatego moim zdaniem państwo powinno umożliwić chorym, skuteczne i szybkie leczenie za darmo. Wiadomo, że nie od razu da się zrobić, żeby było idealnie, ale trzeba „małymi kroczkami” próbować. Każdy z nas może w każdej chwili zachorować i mieć problemy finansowe. Warto walczyć o to, żeby wszyscy mieli równy dostęp do usług medycznych.

Dziękuję



Marcin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz