poniedziałek, 26 lipca 2010

Ortodonta

Co się dzisiaj działo? O której godzinie dzisiaj wstałem? Koło szóstej trzydzieści. Czy pojechałem rowerem do Katedry Świętego Jana się wyspowiadać? Tak i chciałem zostawić rower koło Katedry Świętego Jana, ale zauważyłem, że nie mam zapięcia do roweru. Poszedłem do Instytutu Filologii Polskiej i zostawiłem rower na parkingu dla pracowników Isntytutu Filologii Polskiej (pytałem się pana w recepcji czy jest u nich możliwość zostawienia roweru, ale powiedział, że nie ma takiej możliwości). Przebrałem się w Instytucie Filologii Polskiej( w toalecie) i poszedłem na wizytę do doktor Aliny. Przed wizytą robiłem zdjęcia nad rzeką Odrą(miałem wolny czas, bo przyszedłem tam za szybko). Co mi powiedziała doktor Alina? Nie ma różnicy między ceną leczenia kompensacyjnego i zespołowego ortodontyczno-chirurgicznego. Jakie są plusy leczenia ortodontycznego kompensacyjnego? Brak zabiegu operacyjnego. Jakie są minusy leczenia ortodontycznego kompensacyjnego? Tendencja do nawrotów. Niezadowalający efekt estetyczny. Przy zespołowym leczeniu ortodontyczno-chirurgicznym jest faktycznie ciężka operacja polegająca na przecięciu kości żuchwy. Doktor Alina uważa, że leczenie zespołowe jest leczeniem usuwającym przyczynę wady a nie tylko skutek. Według niej najpierw trzeba u mnie zająć się pruchnicą (Zobaczyła moje zdjęcie panoramiczne i powiedziała, że są zmiany przy korzeniu w dolnej szóstce. Chyba Ziarniniak. Chyba). Zarówno leczenie kompensacyjne, jak i leczenie ortodontyczno-chirurgiczne wymaga dużej świadomości i dobrego kontaktu z pacjentem, dlatego przed podjęciem leczenia doktor Alina wysłała mnie na konsultację do psychiatry ( według niej jest ze mną utrudniony kontakt. Myślę, że na pewno, bo mnie ta szczęka boli i nie mogę dużo mówić). Tak ona to określiła. Co myśli o leczeniu kompensacyjnym w moim przypadku? Ona mówi, że moja wada jest trudnym przypadkiem tyłożuchwia i że leczenie kompensacyjne nie przyniesie u mnie zamierzonego rezultatu. Przy leczeniu kompensacyjnym poprawa ze strony stawu skroniowo-żuchwowego, może być tylko przejściowa. Ona uważa, że po wyleczeniu mojej wady zgryzu objawy na które się skarżę przeminą. Rano kupowałem chleb w sklepie przy ulicy Kozanowskiej. Nie było chleba z posypką. Pani powiedziała mi, że mogę kupić bez posypki krojony, albo niekrojony i ja powiedziałem, że muszę pomyśleć i że chce niekrojony. Kazała mi zapłacić 1 złotych i 75 groszy. Dałem jej pieć złotych. Byłem w sklepie rowerowym przy ulicy Celtyckiej. Musiałem kupić nową linkę do hamulca, bo mi się rozwarstwiła linka do hamulca. Ile kosztuje linka do tylnego hamulca? 3 złote i 50 groszy. Kupiłem linkę do tylnego hamulca. Przebieg rehabilitacji w Creatorze. 1) Krioteripię robił mężczyzna i troche mnie szczypał w jednym miejscu przy krioterapii. 2) Jonoforezę robiła mi dziewczyna. Pamiętam, że założyła mi bandaż, ale się rozleciało i zakłada jeszcze raz. 3) Na masaż się spóźniłem. Masażysta mówił, że szyję najlepiej masować w pozycji leżącej na brzuchu a staw skroniowo-żuchwowy w pozycji leżącej na plecach. 4) Laserowanie też miałem ale musiałem czekać dwadzieścia minut. Kobieta zaproponowała mi żebym sobie zrobił herbatę czekając na laserowanie(Skaner). Na pewno po tej rehabilitacji, jakoś tam trochę lepiej się czuję, ale dalej ciężko mi się mówi jest szczękościsk i to jest prawda. Takie masowanie ogólnie poprawia samopoczucie.

Dziękuję

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz